عصر بازار

کمتر از ۱۰ درصد صاحبان مشاغل خانگی تحصیل‌کرده‌اند

عصر اعتبار- مشاور ارشد کارآفرینی و کسب و کار می‌گوید: کمتر از ۱۰ درصد صاحبان مشاغل خانگی فعلی تحصیل‌کرده دانشگاهی هستند و فارغ التحصیلان تمایل چندانی به کسب و کارهای خانگی ندارند.

کمتر از ۱۰ درصد صاحبان مشاغل خانگی تحصیل‌کرده‌اند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مسلم خانی اظهار کرد: با وجود آنکه بیشتر فارغ التحصیلان تمایل زیادی به انجام کسب و کارهای خانگی ندارند ولی می‌توانیم از رشته‌های هنری، نویسندگی،‌ ادیتوری و آی تی در قالب تیم‌های گروهی برای این منظور استفاده کنیم.

    وی ادامه داد: در حال حاضر رشته آی تی جزو رشته‌های بیکار به شمار می‌رود چون بازار آی تی به شدت اشباع شده و بخش اعظمی از این بازار در اختیار کسانی است که عموما غیر تحصیلکرده‌ و فاقد تخصص هستند.

    مشاور ارشد کارآفرینی و کسب و کار تصریح کرد: بعضی رشته‌ها مثل کامپیوتر بازار خوبی دارند، چون کامپیوتر نیاز همه سازمانها، دستگاهها، مدارس و دانشگاههاست ولی متاسفانه بازار از این رشته نیز اشباع شده است و باید برای آن راه حلی در پیش گرفت.

    این استاد دانشگاه در عین حال بازنگری در سرفصل‌های دانشگاهی را پیشنهاد کرد و گفت: بعضی رشته‌ها مثل فلسفه هستند که کمترین جذابیت را در بازار کار دارند ولی می‌توان با بازنگری در عناوین این رشته‌ها و تقسیم رشته‌های بزرگ به رشته‌های ریز بازار کار آنها را رونق داد.

    به گفته خانی، رشته فلسفه می‌تواند به فلسفه ریاضی و پزشکی یا فلسفه آی تی تغییر یابد و فلسفه به عنوان یک رشته دانشگاهی صرفا نظری به یک علم کاربردی تبدیل شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی