عصر بازار

سازمان برنامه و بودجه خبر داد؛

درآمد کمتر از ۷۰۰ هزار تومان شرط پرداخت یارانه نقدی نیست

عصر اعتبار- بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه، درآمد کمتر از ۷۰۰ هزار تومان شرط پرداخت یارانه نقدی نیست.

درآمد کمتر از ۷۰۰ هزار تومان شرط پرداخت یارانه نقدی نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه کشور ادعای برخی در مورد تعیین سقف درامد هفتصد هزار تومان برای دریافت یارانه نقدی را تکذیب کرد.

    به گزارش این مرکز، دولت در لایحه بودجه سال 1397 برنامه معطوف کردن یارانه های نقدی به گروه های هدف را پیشنهاد کرده است. برای این منظور تا کنون گروه های زیر، فارغ از میزان درآمدهایشان، مشمول دریافت یارانه نقدی شناخته شده‌اند.
    مدد جویان کمیته امام (ره)
    مددجویان سازمان بهزیستی
    زنان سرپرستان خانوار
    افراد ساکن در دهستان های با ضریب 6و 7و 8و 9
    بیماران خاص
    عشایر
    بازنشستگان
    ایثارگران
    سایر گروه‌های نیازمند (شامل کارگران ساختمانی، قالیبافان، صیادان، خادمان مساجد، باربران و ...)

    طبق این پیشنهاد اولاً شناسایی گروه های مستحق دریافت یارانه نقدی تکمیل نشده است و بانک های اطلاعاتی در اختیار دولت موظف به تکمیل اطلاعات و تدقیق آنها در سال 1397 خواهند بود. ثانیاً سایر افراد که نهایتاً در زمره گروه های مشمول دریافت یارانه نقدی قرار نمی گیرند، حق اعتراض و اثبات نیازمند بودن خود را خواهند داشت.
    نکته اساسی این است که تحت این برنامه تنها یارانه نقدی افرادی که مستحق دریافت یارانه نقدی شناسایی نشده و در فرآیند راست آزمایی نیز مشخص شود که شرایط دریافت یارانه نقدی را ندارند، حذف خواهد شد.

    همچنین منابع حاصل از حذف یارانه نقدی این افراد صرف افزایش مستمری پرداختی و برقرار شدن مستمری جدید برای نیازمندانی خواهد شد که تا کنون هیچ مستمری از نهادهای حمایتی کشور دریافت نمی کردند. در شرایط کنونی میانگین پرداختی مستمری به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی کشور حدود 350 هزار تومان در ماه است.

    دولت می خواهد در گام نخست از محل منابع حاصل از حذف یارانه بگیران متمکن خانوارهایی را که زیر این خط مستمری درآمد دارند را تحت پوشش قرار دهد و مابه التفاوت کسری درآمد آنها را تا سقف مستمری دریافتی خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی جبران کند.

    دولت بر اساس اطلاعات بودجه خانوارهای شهری و روستایی کشور مرکز آمار ایران، برآورد نموده است که 700 هزار خانوار می توانند متقاضی دریافت این مابه التفاوت باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی