عصر بازار

عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد:

همه دستگاهها و نهادها برای تسهیل تامین مسکن وارد شوند

عصر اعتبار- یک عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه تنها بانک مسکن نمی تواند بار پاسخگویی به نیاز مسکن جامعه را پاسخ دهد خواستار ورود همه دستگاه‌ها و نهادها برای تسهیل خرید مسکن اقشار مختلف جامعه شد.

همه دستگاهها و نهادها برای تسهیل تامین مسکن وارد شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، شهرام کوسه غراوی با اشاره به عملکرد بانک مسکن طی چند سال گذشته، گفت: پیش از هر موضوعی باید اذعان کرد در دورانی قرار داریم که شرایط اقتصادی کشور به صورت ساختاری با مشکلات اساسی مواجه است که البته ناشی از ادوار مختلف مدیریت دولت‌ها است.

    وی با بیان اینکه بخش ساختمان نیز متاثر از شرایط اقتصادی کشور در یک دهه اخیر با چالش‌های زیادی مواجه بود ادامه داد: بنابراین همگان باید در وهله نخست بپذیریم دوران رکود حاکم بر بخش مسکن به دلیل همین مشکلات عمیق اقتصادی طولانی شده است و بازیابی این وضعیت زمان بر خواهد بود.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سیاست‌های حمایتی همواره یکی از وظایف و تکالیف دولت‌ها در برابر خانه دار کردن اقشار متوسط جامعه و به اصطلاح قشر میان درآمدی است که ضرورت این حمایت‌ها در کشور ما بیش از پیش احساس می شود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: قطعا بانک مسکن به عنوان بانک توسعه‌ای وظیفه سنگینی در این بخش بر عهده دارد کما اینکه طی چند سال گذشته توانسته اقدامات خوب و قابل قبولی در جهت تامین بخشی از منابع مالی خرید مسکن برای اقشار میان درآمدی جامعه انجام دهد.

    کوسه غراوی با تاکید بر اینکه مسکن یکی از معضلات بخش قابل توجهی از اقشار جامعه به ویژه زوج‌های جوان است افزود: بدون تردید مسکن یکی از موانع ازدواج بسیاری از جوانان است.

    وی با اشاره به اینکه سیاست گذاری‌های تسهیل خرید مسکن قطعا باید در نگاه کلان اقتصاد صورت گیرد و یک بانک به تنهایی نمی‌تواند نیاز همه جامعه را پاسخ دهد، ادامه داد: طی چند سال گذشته بانک مسکن با تاسیس صندوق پس انداز مسکن یکم سهم تسهیلات مسکن را از 20 میلیون تومان به 80 میلیون تومان افزایش داد تا متقاضیان با سپرده گذاری یک ساله نزد این صندوق بتوانند از تسهیلات با نرخ سود 9.5 درصد استفاده کنند که امکان دریافت این تسهیلات برای زوجین هم فراهم شد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علاوه بر این امکان دریافت تسهیلات از محل خرید اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، هم به صورت انفرادی و هم برای زوجین از سوی بانک مسکن فراهم شد تا متقاضیانی که تمایلی به انتظار یک ساله برای سپرده گذاری را ندارند بتوانند بدون سپرده گذاری از تسهیلات مسکن استفاده کنند.

    کوسه غراوی ادامه داد: هر چند نمی توانیم مدعی باشیم که وضعیت مسکن در کشور روند عادی را طی می کند اما این اقدامات در شرایطی که مسکن یک دهه سخت را پشت سر گذاشت منجر به خانه دار شدن تعدادی از متقاضیان شد.

    وی تاکید کرد: اینکه انتظار داشته باشیم بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی تمام بار پاسخگویی به نیاز مسکن جامعه را به دوش بکشد انتظار دور از ذهنی است اما همان طور که در سطح جامعه مشاهده می شود مسکن یکی از مهمترین مشکلات کشور در نگاه کلان هم از بعد اجتماعی و هم از بعد اقتصادی است.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر همین اساس انتظار می رود علاوه بر اقدامات انجام شده در خصوص تقویت قدرت خرید خانوار در بخش مسکن، دولت به گونه ای سیاست گذاری کند تا شرایط تامین مسکن تسهیل شود. قطعا در این شرایط اقتصادی، سخت به نظر برسد اما انتظار خیل عظیمی از مردم که سال ها مستاجر هستند و رویای خانه دار شدن را در سر می پرورانند باید برآورده شود.

    این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: به هر حال مشکلات اقتصادی از جمله موضوع مسکن از دغدغه‌های مجلس است و در این زمینه قطعا آمادگی حمایت از دولت وجود دارد.

    وی ادامه داد: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نهاد قانون گذاری نیز همگام با دولت وظیفه خود می دانیم تا در تسهیل امور اقتصادی گام برداریم.

    کوسه غراوی تاکید کرد: فائق آمدن به چالش‌های اقتصادی به ویژه مسکن به عنوان یک معضل اقتصادی – اجتماعی همکاری همه نهادها و دستگاه‌ها را می‌ طلبد؛ بنابراین انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها و نهادها برای تسهیل تامین این کالای اساسی وارد عمل شوند؛ امیدواریم دولت نیز به عنوان قوه مجریه در این زمینه سیاست‌های موثر و محسوس تری را تدبیر کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو