عصر بازار

خسارت ۵۰۰۰ میلیارد تومان به کرمانشاه در ۲۰ ثانیه

عصر اعتبار- استاندار کرمانشاه گفت: در ۲۰ ثانیه زلزله ۵۰۰۰ میلیارد تومان خسارت به استان وارد شد.

خسارت ۵۰۰۰ میلیارد تومان به کرمانشاه در ۲۰ ثانیه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، هوشنگ بازوند امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان که در اتاق بازرگانی برگزار شد با بیان اینکه شاخص‌های کسب و کار نشان می‌دهد تفاهم و نقطه مشترک وجود ندارد یا کمرنگ شده است اظهار داشت: در ستاد تسهیلات نیز می‌توان فهمید هدف این ستاد برای رفع موانع تولید نادیده گرفته شده و تنها به جر و بحث می‌گذرد.

    وی با اشاره به اینکه شورای گفتگو در استانها همچون پارلمان محلی با رویکرد اقتصادی است اما تعدادی از اعضا دولتی و تعدادی بخش خصوصی هستند گفت: در این شورا اعضا هدف مشترک توسعه اقتصادی دارند و زمانی این هدف محقق می‌شود که همه زبان مشترک داشته باشیم و روی مسائل مختلف تفاهم داشته باشیم.

    استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین وظایف اتاق بازرگانی این است که همیشه شاخص‌های فضای کسب و کار را در دستور کار قرار دهد افزود: در این صورت سرمایه‌گذار جذب و اشتغال ایجاد می‌شود و تا این شاخصها مثبت نشود سرمایه‌گذار وارد استان نمی‌شود.

    بازوند با بیان اینکه درصد قابل توجهی از موانع سر راه سرمایه‌گذاران در بروکراسی بسیار سخت ما دولتی‌ها است که باید رفع شود گفت: مقداری از موانع نیز مربوط به مردم است و افزایش فرهنگ کار به عنوان یکی از شاخصه‌های مهم باید در فضای کسب و کار مورد توجه قرار گیرد.

    وی با اشاره به اینکه کار عنصر اصلی توسعه است و برای پیشرفت باید به آن توجه کرد افزود: بنابراین افزایش شاخص‌های کسب و کار بسیاری در اختیار ما است و در صورت دستیابی به نقطه مشترک می‌توان مشکلات را رفع کرد.

    استاندار کرمانشاه با بیان اینکه سیستم بانکی، مالیات و تأمین اجتماعی باید سختگیری را کاهش دهند بیان کرد: خروجی این سختگیری‌ها فساد است و اکنون گرفتار این معضل هستیم و ما در مقابل جوانان بیکار مسئول هستیم و در صورت بی توجهی باید هزینه سنگینی را بپردازیم.

    بازوند با اشاره به اینکه بسیاری از حساسیت‌های موجود در فضای مجازی ریشه در بیکاری دارد و این به عملکرد ما برمی‌گردد گفت: تنها راه برای افزایش سرمایه‌گذاری رفع موانع است.

    وی اظهار کرد: در 20 ثانیه زلزله 5000 میلیارد تومان خسارت به استان وارد شده که باید 10 هزار میلیارد تومان هزینه کرد که جبران شود و اکنون بازار مناسبی وجود دارد و بخش خصوصی باید آن را در اولویت قرار دهد.

    بازوند با اشاره به اینکه باید 39 هزارخانه ساخته و 55 هزار خانه نیز در مناطق زلزله‌زده تعمیر شود عنوان کرد: هزینه‌ای که باید صرف شود حدود 4800 میلیارد تومان است که تنها مشکل صنعت ساختمان رفع شود و چنانچه استان برای جذب این بازار تلاش نکند استانهای دیگر وارد کار می‌شوند.

    وی افزود: ما از این قضیه حمایت می‌کنیم که بخش خصوصی پیشقدم شود و باید گام مثبتی را بردارد و باید از تهدید زلزله فرصت ایجاد کنیم.

    بازوند با اشاره به اینکه بانکها اکنون شرایط مطلوبی دارند گفت: به اقتصاد مقاومتی در این استان خیلی پرداخته نشده در حالی که اقتصاد مقاومتی همچون اتوبانی است که بدون ریسک از آن عبور می‌کنیم و باید پروژه‌های اقتصادی را به جای کارگروه اشتغال از این کانال عبور دهیم زیرا اقتصاد مقاومتی سند کلی است که در کشور نسبت به آن اجماع شده است و نیازمند این است بین تمام مردم نهادینه شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی