عصر بازار

همکاری اتاق بازرگانی و مدیریت شهری تهران برای جذب سرمایه های خارجی

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی تهران خواستار همکاری و همراهی مدیریت شهری برای جذب سرمایه گذار خارجی با هدف رشد و توسعه اقتصادی پایتخت شد.

همکاری اتاق بازرگانی و مدیریت شهری تهران برای جذب سرمایه های خارجی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، مسعود خوانساری روز یکشنبه در سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: دراین زمینه می توان کار مشترکی میان اتاق بازرگانی و مدیریت شهری برای تکمیل و بهره برداری از مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب انجام داد.
    وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی تهران 18 هزار عضو دارد، اظهار کرد: این مجموعه اقتصادی برای جذب سرمایه گذار خارجی نیازمند همراهی و کمک ویژه مدیریت شهری و اعضای شورای شهر است.
    وی با اشاره به اینکه سالانه نیازمند جذب 50 میلیارد دلار سرمایه خارجی هستیم، گفت: شهرداری تهران دراین زمینه می تواند نقش بسیار موثری برای تحقق این مهم و جذب سرمایه های خارجی داشته باشد.
    وی با بیان اینکه حدود 60 درصد اقتصاد تهران در حوزه فعالیت های اتاق بازرگانی است، بر آمادگی این مجموعه اقتصادی برای همکاری با مدیریت شهری تهران تاکید کرد.
    وی با اشاره به راه اندازی مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در تهران تصریح کرد: دراین زمینه پیشنهاد می کنیم، کار تکمیل و بهره برداری کامل از این مجموعه نمایشگاهی در قالب یک کار مشترک میان اتاق بازرگانی و مدیریت شهری تهران انجام شود.
    وی گفت: در بخش مسئولیت های اجتماعی و کودکان کار نیز اتاق بازرگانی تهران آمادگی لازم و ظرفیت مناسب برای همکاری با شهرداری و شورای شهر تهران را دارد.
    مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه زمینه جذب 25 میلیارد دلار سرمایه خارجی برای اجرای پروژه های عمران شهری تهران وجود دارد، گفت: سهم پروژه های عمران شهری تهران از سرمایه خارجی، صفر است.
    وی اظهار کرد: بهتر است دراین زمینه کارگروه مشترک مدیریت شهری و اتاق بازرگانی تشکیل و زمینه برای جذب سرمایه های خارجی را بررسی و عملیاتی کند.
    حسن رسولی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز دراین خصوص گفت: شهرداری تهران با مشکلات و تنگناهای مالی زیادی مواجه است که انتظار داریم اتاق بازرگانی که با دولت و کمیسیون های اقتصادی مرتبط است، برای رفع این مشکل مدیریت شهری را کمک کند.
    وی تاکید کرد: مدیریت شهری تهران آماده برون سپاری پروژه ها به سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.
    مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: پروژه های عمرانی نیمه تمام همچون شهرآفتاب در شهر تهران وجود دارد که شهرداری به دلیل مشکلات مالی، قادر به تکمیل آنها نیست.
    وی افزود: دراین زمینه همراهی و مشارکت اتاق بازرگانی تهران برای تکمیل و بهره برداری کامل از این پروژه ها بسیار مهم و ضروری است.
    علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه با اشاره به وظایف اتاق بازرگانی در هماهنگی برای برگزاری نمایشگاه های تخصصی، گفت: اتاق بازرگانی می تواند زمینه برای مشارکت فعال و موثر شهرداری تهران در برگزاری نمایشگاه اکسپو٢۰٢۰ را فراهم کند.
    محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه گفت: توقع شورا و شهرداری تهران از اتاق بازرگانی، تلاش برای جذب سرمایه در پروژه های شهری است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی