عصر بازار

در یک موضع‌گیری محافظه‌کارانه؛

هند بیت‌کوین را معادل طرح‌های هرمی معرفی کرد

عصر اعتبار- با افزایش غافل‌گیرکننده سرمایه‌گذاری هندی‌ها در ارز دیجیتال، دولت این کشور در بیانیه‌ای به شهروندان هشدار داد که در صورت مشارکت در تجارت بیت‌کوین، ریسک این کار به عهده خودشان است.

هند بیت‌کوین را معادل طرح‌های هرمی معرفی کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر ، پس از دریافت گزارشاتی مبنی بر افزایش غافل‌گیرکننده سرمایه‌گذاری هندی‌ها در ارز دیجیتال، دولت این کشور در بیانیه‌ای به شهروندان هشدار داد که در صورت مشارکت در تجارت بیت‌کوین ریسک این کار به عهده خودشان است.

    دولت هند در هشداری صریح به مشتاقان بیت‌کوین، بیت‌کوین را با طرح‌های پونزی(هرمی) مقایسه کرد و اعلام کرد ریسک حبابی شدن آن بسیار افزایش یافته است. برخی تحلیل‌گران این اقدام را به عنوان طفره رفتن از وضع مقرراتی برای تجارت ارز دیجیتال در این کشور، تفسیر کرده‌اند.

    وزیر مالی در بیانیه‌ای اخطار داد: سرمایه‌گذاران و سایر مشارکت کنندگان در تجارت ارزهای مجازی ریسک این کار را کاملا به جان خریده‌اند و بهتر آن است که در این تجارت مشارکت نکنند.

    او در این بیانیه گفت: ریسک حبابی شدن این سرمایه‌گذاری واقعیست و هر روز در حال افزایش است و ما قبلا در طرح‌های پونزی شاهد سقوط ناگهانی و دنباله‌دار آن بوده‌ایم. این سرمایه‌گذاران را در معرض خطر قرار می‌دهد و به‌ویژه خرده‌مصرف‌کنندگان، پولی را که به زحمت به دست آورده‌اند، بر باد می‌دهند. مصرف‌کنندگان باید هوشیار باشند و شدیداً احتیاط کنند تا از گیر افتادن در دام طرح‌های پونزی مانند این، در امان باشند.

    طبق کمسیون اوراق و بورس آمریکا: طرح پونزی یک کلاهبرداری سرمایه‌گذاری بود که در آن به سرمایه‌گذاران موجود، از قسمتی از پول مشارکت سرمایه‌گذاران جدید، سود پرداخت می‌کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی