عصر بازار

معاون سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:

مذاکره با ١١ شرکت عمده استارت آپی برای پوشش بیمه ای

عصر اعتبار- معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه بیمه شاغلین مرتبط با استارت آپ ها از وظایف این سازمان است، گفت: مذاکرات سازمان تأمین اجتماعی با ١١ شرکت عمده استارت آپی در حال انجام است.

مذاکره با ١١ شرکت عمده استارت آپی برای پوشش بیمه ای
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمدحسن زدا اظهار داشت: مذاکرات زیادی با تعدادی از شرکت های بزرگ مرتبط با حوزه استارت آپ ها داشته ایم و تلاش می کنیم که شاغلین در این نوع کسب و کارها با استفاده از بیمه های توافقی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی بهره مند شوند.

    وی ادامه داد: امیدواریم مذاکرات در حال انجام به نتیجه مطلوب منتهی شود و بتوانیم با استفاده از بیمه توافقی که برای هنرمندان، روزنامه نگاران، طلاب و روحانیان و برخی دیگر از مشاغل با موفقیت اجرا شده است، شاغلان مرتبط با استارت آپ ها را نیز تحت پوشش قرار دهیم.

    معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: اولویت اصلی سازمان تأمین اجتماعی این است که با بیمه توافقی این گروه از مشاغل را تحت پوشش قرار دهد اما در صورت به نتیجه نرسیدن تلاش ها و اقدامات در دست انجام در نهایت تکلیف قانونی سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر پوشش بیمه اجباری برای این مشاغل اجرا خواهد شد.

    وی با بیان اینکه مذاکرات سازمان تأمین اجتماعی با ١١ شرکت عمده استارت آپی در حال انجام است، اظهار داشت: تعداد شرکت های استارت آپی بسیار زیاد است و تعداد زیادی از افراد نیز در این گونه شرکت ها شاغل هستند اما برقراری رابطه کارگر و کارفرمایی در این شرکتها با شکل و نوع جدیدی از رابطه کاری مواجه است.

    زدا افزود: بسیاری از افراد بدون حضور در دفاتر این شرکتها مشغول به کار هستند و نوع همکاری بسیاری از افراد نیز به صورت پاره وقت است.

    وی با تأکید بر اینکه افرادی که در مشاغل مرتبط با استارت آپ ها مشغول به کار هستند، این حق را دارند که از خدمات سازمان تأمین اجتماعی برخوردار شوند، گفت: ما نمی خواهیم که شرکت های استارت آپی درگیر بروکراسی اداری شوند و به همین دلیل بهترین و سریع ترین راهکار را برای ارائه خدمات سازمان تأمین اجتماعی به این مشاغل پیشنهاد کرده ایم که استفاده از مدل بیمه ای توافقی است.

    معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: از نظر ما رابطه بین شرکت های استارت آپی و افرادی که در مشاغل مرتبط با این حوزه مشغول به کار هستند، مشمول قانون تأمین اجتماعی است و امیدواریم با همکاری شرکت های استارت آپی بتوانیم مدل مناسبی برای پوشش بیمه ای شاغلان این حوزه ارائه دهیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو