عصر بازار

در نشست روسای کمیسیون‌های مجلس با رییس جمهور چه گذشت؟

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت آب، آلودگی هوا، ریزگردها، وضعیت موسسات مالی محور نشست روسای کمیسیون‌های مجلس با رئیس جمهور بود.

در نشست روسای کمیسیون‌های مجلس با رییس جمهور چه گذشت؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد مهدی زاهدی ، با تشریح جلسه صبح امروز روسای کمیسیون های تخصصی مجلس با رئیس جمهور گفت: در این جلسه هر کدام از روسای کمیسیون ها مسائل مرتبط با حوزه تخصصی و همچین مسائل ملی را مطرح کردند و تاکید شد مشکلات چدی که در کشور وجود دارد باید با همدلی حل  شود.

    وی افزود: بحران بیکاری، عدم انطباق لایحه بودجه سال 97 با برنامه ششم، بحران آب، مسائل حوزه آموزش از مهمترین مطالبی بود که توسط روسای کمیسیون ها مطرح شد.

    نماینده مردم کرمان در مجلس همچنین بیان کرد: مطالبی هم اشاره شد مبنی بر اینکه رفتار برخی دولتمردان به گونه‌ای بوده که سطح مطالبات را بالا برده که نمونه آن در مورد برجام است که به نحوی عنوان شد که می تواند همه مشکلات کشور را حل کند و به دلیل همین عدم انعکاس درست سطح مطالبات بالا رفت. از طرف دیگر در مورد وضعیت بازنشستگان به ویژه بازنشستگان فولاد،  آموزش و پرورش و دانشگاه ها که مطالبه جدی است، فقط وعده و وعید داده شده است.

    رییس کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: موضوعاتی هم در خصوص وضعیت موسسات مالی و سپرده‌گذاران مطرح شد که باید هر چه سریعتر برطرف شود البته این پیشنهادات باید در جلسه سران قوا مورد بررسی قرار گرفته و هماهنگی‌های لازم به عمل آید.

    زاهدی خاطر نشان کرد: با توجه به اعتراضاتی هم که طی چند روز اخیر رخ داد، تمامی افراد حاضر در جلسه رفتار آشوبگران را محکوم کردند و خواستار برخورد با این افراد شدند ضمن اینکه مطالبات به حق مردم باید حتما مورد پیگیری قرار گرفته و برای آن راه حلی ارائه شود.

    وی ادامه داد: آقای روحانی هم در سخنانی در این جلسه اظهار کرد؛ طی چند سال گذشته دولت راهکارهایی را اتخاذ کرده و موفقتی‌هایی در عرصه خارجی ایجاد شده که عصبانیت دشمن را به همراه داشته و دشمن که تصور می کرد می تواند در منطقه هر کاری انجام دهد ناکام مانده است.

    این نماینده مجلس همچنین گفت: آقای روحانی در مورد برجام و صحبت‌های ترامپ هم مطرح کرد که این مسئله با واکنش‌های جهانی مواجه و به تبع آن موجب عصبانیت و نگرانی دشمن شده است.

    زاهدی تصریح کرد: یکی دیگر از مباحثی که توسط رئیس جمهور مطرح شد این بود که دولت تلاش کرده تا بتواند برخی از نابسامانی‌هایی که توسط صندوقهای غیرقانونی ایجاد شده سازماندهی کند البته طبیعتا مشکلاتی هم به وجود می آمده است.

    وی اظهار کرد: رشد اقتصادی شش درصدی که بالاتر از متوسط دنیا است نیز توسط رئیس جمهور مطرح شد و ایشان بیان کرد که 700 هزار شغل ایجاد شده و دولت تلاش کرده تا متوسط درآمدها در کشور افزایش یابد. ضمن اینکه ما کمک‌هایی به اقشار آسیب پذیر داشته‌ایم و شاهد خودکفایی در گندم و گازوئیل بودیم که باید به سمت خودکفایی در بنزین هم حرکت کنیم.

    رئیس کمیسیون آموزش مجلس همچنین بیان کرد: روحانی همچنین اظهار داشت که مشکل آب، آلودگی هوا و ریزگردها تا حدودی زمانبر است و ما در تلاش هستیم که هر چه سریعتر بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.

    زاهدی در پایان گفت: آقای روحانی اشاره کرد در حل مسائل مالی و مشکلاتی که در موسسات مالی غیرمجاز ایجاد شده، ناچار شدیم 11 هزار میلیارد تومان از بیت المال را هزینه کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو