عصر بازار

زمان واریز سود سهام عدالت اعلام خواهد شد

عصر اعتبار- با توجه به تاخیر افتادن زمان واریز سود سهام عدالت از شهریور ماه سال جاری و وعده مسئولین برای ساماندهی این طرح تا پایان سال جاری، هنوز این موضوع ساماندهی نشده است.

زمان واریز سود سهام عدالت اعلام خواهد شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان، با توجه به شروع طرح سهام عدالت از 11 سال گذشته، قرار بود بعد از گذشت 10 سال اقساط  سهام از محل سود سالیانه سهام تسویه شود و از طرفی دیگر سود نقدی سهام به حساب سهامداران واریز و در نهایت سهام آزادسازی شود.

    تا به امروز دو مرحله از ساماندهی سهام عدالت شامل اطلاع رسانی و دریافت شماره شبا انجام شده است.

    براین اساس در مرحله اطلاع رسانی، مشمولین سهام عدالت با مراجعه به سامانه سهام عدالت که از دی ماه سال گذشته رونمایی، امکان دریافت صورتحساب و ارائه شماره شبا برای دریافت سود سهام عدالت را دارند که در این میان برخی از مشمولین مانده بدهی اقساط خود را تا سقف یک میلیون تومان تکمیل و برخی دیگر نیز به مانده حساب خود بسنده کردند.

    به علاوه در مرحله بعدی مشمولان می توانند بدون تعیین مدت زمان اقدام به ارائه شماره شبا برای دریافت سود سهام عدالت نمایند که تا به امروز بیش از 30 میلیون نفر اقدام به ارئه شماره شبا برای دریافت سود سهام کرده اند.

    همچنین مرحله نهایی ساماندهی سهام عدالت مربوط به واریز سود به حساب مشمولین و آزاد سازی سهام جهت خرید و فروش خواهد بود که هنوز زمانی برای اجرای آن مشخص نشده و لازمه آن، ارائه لایحه آزادسازی سهام عدالت از دولت به مجلس و پس از تصویب توسط نمایندگان، ابلاغ آن به دولت برای اجرا است.

    البته در این زمینه باید گفت که طبق قانون باید پس از گذشت 10 سال از توزیع سهام عدالت، آزادسازی این سهام انجام و مشمولان باید بتوانند خرید و روش سهام خود را انجام دهند که در این زمینه دولت هنوز اقدام خاصی را انجام نداده و این کار با تاخیر همراه است.

    شایان ذکر است با توجه به اتمام دو مرحله از اجرایی شدن طرح سهام عدالت هنوز مرحله نهایی بلاتکلیف است و زمان واریز سود سهام عدالت مشخص نیست.

    این در حالی است که اسحاق جهانگیری معاون رئیس جمهودر در روزهای اخیر با بیان اینکه سهام عدالت برای 50 میلیون ایرانی در نظر گرفته شده است گفته ما سه سال وقت گذاشتیم که راهکاری پیدا کنیم که 70 میلیون ایرانی در کارخانجات شریک باشند و هم اکنون این سهام به جمعیت زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی یک‌ میلیون تومان پرداخت شده‌ و سهامشان 2 میلیون و 400 هزار تومان ارزش دارد و امسال نیز سود سهام آنها مانند همه افراد دیگر سهامدار در شرکت‌ها به مبلغ 150 هزار تومان پرداخت خواهد شد.

    در این میان سبحانی مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی در گفت و گو با خبرگزاری میزان، در خصوص زمان واریز سود سهام عدالت گفت: زمان واریز سود سهام عدالت هنوز مشخص نیست و نمی توانیم بدون برنامه ریزی قولی برای تاریخ واریز سود به سهامداران بدهیم.

    گفتنی است، حال باید منتظر ماند و دید آیا وعده دولت و مسئولین برای واریز سود سهام عدالت و آزاد سازی این طرح تا پایان سال جاری اجرایی می شود و یا پرونده این طرح نیز به سال  و یا سال های آینده موکول خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی