عصر بازار

پرداخت طلب ۶۰هزار نفر مالباخته مؤسسات غیرمجاز با فروش اموال

عصر اعتبار- معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: مطالبات ۹۸درصد از سپرده‌گذاران مؤسسات مالی غیرمجاز و مجاز غیرمنضبط پرداخت شده و حدود ۶۰هزار نفر همچنان جزو طلبکاران این مؤسسات هستند.

پرداخت طلب ۶۰هزار نفر مالباخته مؤسسات غیرمجاز با فروش اموال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، حسینعلی امیری با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوی سیما با اشاره به اینکه سه میلیون نفر درگیر این مؤسسات بودند افزود: برای حل مشکلات دو درصد باقیمانده نیازمند همکاری مجلس و قوه قضاییه هستیم.

    وی گفت: قوه قضاییه باید زودتر دستور فروش اموال شناسایی‌شده مؤسسات مالی غیرمجاز را بدهند تا حدود 60 هزار نفر که همچنان جزو طلبکاران این مؤسسات هستند بتوانند به مطالباتشان برسند.

    امیری افزود: مشکلات این مؤسسات مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم نیست و سوء استفاده کنندگان از اعتماد مردم باید پاسخگو باشند.

    وی گفت: دولت به‌تنهایی نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند بلکه نیاز به همکاری دو دستگاه دیگر و همچنین دستگاه‌ها، سازمان و نهادهای فراقوه‌ای دارد.

    امیری با اشاره به جلسه دوساعته روز دوشنبه رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور و تأکید شرکت کنندگان در این جلسه بر لزوم برقراری آرامش در کشور افزود: مسائل مرتبط با آسیب‌های اجتماعی، محیط زیست، اشتغال، اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر، سیاست خارجی، پاسداری از برجام، صندوق‌های بازنشستگی و نظام سلامت از جمله موارد مطرح‌شده در این جلسه بود.

    وی با توجه به بررسی لایحه پیشنهادی بودجه سال 97 در کمیسیون تلفیق مجلس گفت: دولت برای اجرای برنامه‌هایش منابعی در نظر گرفته است و چنانچه نمایندگان منابع دیگری را در نظر داشته باشند می‌توانند آنها را به دولت معرفی کنند و دولت هم از پیشنهاد مجلس استقبال خواهد کرد.

    امیری افزود: رئیس جمهور برای عمل به وعده‌های انتخاباتی‌اش برنامه‌ای مدون دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی