عصر بازار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

ایجاد صندوق رفاه در بودجه سال ۹۷

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایجاد صندوق رفاه در بودجه سال ۹۷ در نظر گرفته شده است.

ایجاد صندوق رفاه در بودجه سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی ربیعی در شانزدهمین سفر استانی خود به مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه ریزی های وسیع برای کاهش نرخ بیکاری در سال97توسط دولت یادآور شد: با افزایش حداقل مستمری مددجویان سعی شد تا از فقر درآمدی این اقشار جلوگیری شود.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با اقدامات حمایتی کشور ایران در شاخص فقر مطلق و فقر شدید در جایگاه خوبی قرار دارد و بهبود زندگی مردم و افزایش قدرت خرید نیز در سیاست‌های دستمزدی تعبیه شده است.

    وی از ایجاد صندوق رفاه در بودجه سال 97 خبر داد و گفت: تفاوت این صندوق با سازمان هدف مندی یارانه ها  در سیاست‌گذاری رفاهی این صندوق است.

    ربیعی خاطرنشان کرد: سازمان هدفمندی یارانه ها مانند بانک یک کارپرداز است که پول را  بدون هیچ برنامه‌ریزی مدونی از محل حامل های انرژی برداشت و از چکی به چک دیگر منتقل می‌کند اما صندوق رفاه برای مقابله با فقر به وجود آمده و مبتنی بر فقر زدایی است.

    وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در مازندران شغل های پرکاربرد چون "ای سی تی" و "گردشگری" و در درجات بعد صنایع مکمل، بسته بندی، گوشت و آبزیان شناسایی شده و باید بر اساس آن تقسیم تسهیلات صورت گیرد تا وضعیت اشتغال بهبود یابد، ادامه داد: سیاست فقرزدایی در استان مازندران ذیل عنوان بازماندگی از تحصیل، حمایت غذایی، سوتغذیه و مسکن حمایتی در جهت افزایش رفاه شهروندان استان مازندران به کمیسیون حمایتی استان ارجاع شده است.

    ربیعی بااشاره به اینکه برای ایجاد اشتغال در استان مازندران در مجموع دو هزار و 132میلیارد تومان تسهیلات ریالی اختصاص یافته که از این مقدار 740میلیارد تومان برای رونق و 750میلیارد تومان نیز برای اشتغال فراگیر در نظرگرفته شده است، خاطرنشان کرد: 480میلیاردتومان نیز برای اشتغال روستایی پیش بینی شده تا چهره اشتغال روستایی تغییر یاید.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 130میلیارد تومان از این تسهیلات نیز برای مشاغل خانگی در نظرگرفته شده است و مشاغل پشتیبان نیز 32میلیاردتومان از این تسهیلات را به خود اختصاص داده اند، تصریح کرد: 670میلیاردتومان نیز تسهیلات ارزی برای افزایش نرخ اشتغال برای استان مازندران در نظرگرفته شده که با سخت کوشی و برنامه ریزی درست مدیران این استان باید جذب شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو