عصر بازار

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد؛

تصویب بندی در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ مبنی بر ممنوعیت افزایش قیمت آب، برق و گاز

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه بنزین ۲ نرخی موجب فساد در کشور می‌شود، گفت: ممنوعیت افزایش قیمت آب‌، برق و گاز در قالب یک بند جداگانه‌ای به مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ اضافه می‌شود.

تصویب بندی در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ مبنی بر ممنوعیت افزایش قیمت آب، برق و گاز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، در نشست‌ اخیر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی موضوع دو نرخی شدن بنزین و همچنین ممنوعیت افزایش نرخ آب، برق و گاز مطرح شده است و نمایندگان مجلس در حال بحث و تبادل‌نظر پیرامون این موضوعات هستند.

    در این باره محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا بند مشخصی درباره ممنوعیت افزایش نرخ آب، برق و گاز در مصوبه کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه 97 گنجانده خواهد شد، اظهار داشت: موضوع ممنوعیت افزایش قیمت آب، گاز و برق به طور مشخص و در قالب یک بند در مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 کل کشور گنجانده می‌شود و به طور قطعی در صورت تصویب صحن مجلس، دولت اجازه افزایش قیمت این حاملهای انرژی را تحت هیچ شرایطی نخواهد داد.

    وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه آیا کارت سوخت مجدداً باز خواهد گشت یا خیر، تصریح کرد:‌ بازگشت کارت سوخت مزایا و معایبی دارد که در مجموع باید دید نمایندگان در صحن مجلس چه نظری خواهند داشت، اما به عنوان یک ابزار می‌تواند در دولت مطرح شود.

    پورابراهیمی همچنین در مورد موضوع دو نرخی شدن بنزین نیز در مجلس و اینکه چه مباحثی پیرامون آن مطرح است، گفت: بنزین دو نرخی معمولاً موجب فساد می‌شود و کلیت مجلس در این باره موافق نیست، چرا که در مجموع موجب افزایش قیمت کالای اساسی خواهد شد.

    وی افزود: گرچه این کار موجب می‌شود تا افرادی که بیشترین مصرف بنزین را دارند، قیمت بیشتری بپردازند، اما در نهایت هزینه این افزایش قیمت بر دوش اقشار جامعه خواهد بود و قیمت کالاها بر آن مبنا افزایش می‌یابد.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اقبال چندانی به دو نرخی شدن بنزین در مجلس نیست، اما باید دید در نهایت صحن مجلس چه تصمیمی اتخاذ می‌شود.

    پورابراهیمی همچنین با افزایش یکباره قیمت بنزین و ایجاد شوک در جامعه ابراز مخالفت کرد و گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی هم بر این موضوع تأکید دارد که قیمت بنزین باید با توجه به شرایط اقتصادی مردم تعیین شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو