عصر بازار

همسان‌سازی «حقوق» بازنشستگان با کارمندان در سال ۹۷

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه لایحه بودجه ۹۷ رقم مناسبی را برای همسان سازی حقوق بازنشستگان با کارمندان تعیین نکرده است گفت: با تصمیم رییس سازمان برنامه و بودجه کشور مقرر و مصوب شد تا در سال ۹۶ حقوق‌های حداکثر تا ۲ میلیون تومان، طرح همسان سازی بازنشستگی اجرا شده و مابقی حقوق‌ها در سال ۹۷ به مرحله همسان سازی برسند.

همسان‌سازی «حقوق» بازنشستگان با کارمندان در سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر سلمان خدادادی با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه کشور، گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه کشور دولت موظف است در سال 96 تا 97 حقوق بازنشستگان را همسان سازی کند، به طوری که این موضوع در کمیسیون تلفیق تصویب و در صحن علنی مطرح شده است.

    وی همچنین در ادامه افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام نرخ تفاوت حقوق کارمند با بازنشستگان را حدود 20 درصد مشخص کرده است، در حالی که طرح ارائه شده در مجلس شورای اسلامی با 10 درصد اختلاف مطرح شده بود.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه اضافه کرد: دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام برای اجرای همسان سازی 20 درصدی حقوق بازنشستگان مدت زمان 5 ساله را در نظر گرفته اند؛ این در حالی است که برخی از مشمولان به این طرح تا 5 سال آینده شاید عمری برای زندگی در اختیار نداشته باشند.

    وی با اشاره به اقدامات رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان، تصریح کرد: با پیگیری های مکرر و تصمیم رییس سازمان برنامه و بودجه کشور مقرر و مصوب شد تا در سال 96 حقوق های حداکثر تا 2 میلیون تومان، طرح همسان سازی بازنشستگی اجرا شده و مابقی حقوق ها در سال 97 به مرحله همسان سازی برسند.

    خدادادی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد همچنین در ادامه افزود: متاسفانه لایحه بودجه 97 رقم مناسبی را برای همسان سازی حقوق بازنشستگان با کارمندان را تعیین نکرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی