عصر بازار

احتمال آزادسازی سهام عدالت تا بهمن ماه

عصر اعتبار- با توجه به بلاتکلیفی ۵۰ میلیون مشمول سهام عدالت، برای دریافت سود و آزادسازی این سهام روز گذشته پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر از آزاد سازی سهام عدالت تا ۲۲ بهمن داده است.

احتمال آزادسازی سهام عدالت تا بهمن ماه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان، بعد از رونمایی از سامانه سهام عدالت و ارائه صورتحساب به مشمولین، مسئولین خبر از واریز سود سهام در ماه های گذشته داده بودند که این امر هنوز محقق نشده و همچنان 50 میلیون مشمول بلاتکلیف هستند اما در این میان شب گذشته پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر از آزاد سازی سهام عدالت تا 22 بهمن داده است.

    وی در ادامه افزود: بر اساس دستور رئیس جمهور به معاونانشان و اقداماتی که انجام می‌شود ظرف دو هفته آینده لایحه آزادسازی سهام عدالت توسط دولت به مجلس ارائه شود.

    این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: تاخیر در ارائه لایحه مربوط به آزادسازی سهام عدالت باعث شد کار جدی در این بخش صورت نگیرد.

    پورابراهیمی یاد آور شد: در صورت ارائه لایحه آزادسازی سهام عدالت به مجلس این لایحه با فوریت از سوی نمایندگان مجلس و کمیسیون اقتصادی مورد رسیدگی قرار می گیرد. البته پس از تاکیدات رئیس جمهور در خصوص ارائه لایحه، پیش‌نویس لایحه آزادسازی سهام عدالت به صورت غیررسمی به کمیسیون اقتصادی مجلس ارسال شده است.

    رئیس کمیسیون مجلس ادامه داد: در راستای جلسه روز گذشته ، با مدیران ارشد بازار سرمایه در کمیسیون اقتصادی مجلس نشستی در خصوص آزادسازی سهام عدالت و راهکارهای فنی و عملیاتی انجام این مهم برگزار و تأکید شد که سهام عدالت باید به نحوی در دست مردم باشد که 50 میلیون نفر از مردم که دارای این سهام هستند بتوانند به آسانی آن را معامله کنند.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: آزادسازی سهام عدالت نیازمند توجه به حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در بازار سرمایه و استفاده از روش‌های صحیح است تا بیشترین انتفاع به مردم برسد و تلاش خواهد شد ظرف 10 روز آینده پس از لحاظ نظر متخصصان و کارشناسان اقتصادی در کمیسیون اقتصادی جمع‌بندی‌های کمیسیون نیز انجام شود، بنابراین ارزش سهام عدالت یک خانواده پنج نفره بعد از آزادسازی سهام عدالت حدودا بین 5 تا 7 میلیون تومان است.

    پورابراهیمی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود با نظر مساعد رئیس جمهور در خصوص آزادسازی سهام عدالت و پیگیری‌هایی که از سوی مجلس و دولت انجام خواهد شد بتوانیم برای 22 بهمن خبر خوبی در این رابطه به مردم بدهیم و تا پایان سال این سهام آزاد و ارزشگذاری شود و مردم مالک واقعی آن شوند.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود ارزش هر برگه سهام عدالت بعد از آزادسازی سهام عدالت حدودا بین یک تا یک و نیم میلیون تومان است که بر این اساس ارزش سهام عدالت یک خانواده پنج نفره حدودا بین 5 تا 7.5 میلیون تومان می شود.

    با این تفاسیر حال باید منتظر ماند و دید آیا آزادسازی سهام عدالت تا بهمن ماه محقق می شود و یا این موضوع هم مانند واریز سود هفته ها و ماه ها به تعویق خواهد افتاد؟

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو