عصر بازار

رئیس انجمن انبوه‌سازان تهران:

جهش سنگینی در قیمت مسکن ایجاد نمی‌شود

عصر اعتبار- رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت: در شرایطی که ۱۴۰۰ تریلیون تومان نقدینگی در کشور وجود دارد با ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان نمی‌شود صنعت ساختمان را تکان داد.

جهش سنگینی در قیمت مسکن ایجاد نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، احمد خرم در پنجمین کنفرانس ملی پژوهش‌های کاربردی در مهندسی عمران، معماری و مدیریت شهری و چهارمین نمایشگاه انبوه‌سازان استان تهران اظهار کرد: وضعیت فعلی بازار مسکن نشان می‌دهد دو ماه افزایش قیمت حدود 10 درصدی داشتیم و معاملات هم تکان خورد. ولی مجددا بازار راکد شده است. نقدینگی جامعه 1400 تریلیون تومان است در حالی که تا 30 هزار میلیارد تومان به بخش مسکن اختصاص یافته و با این رقم‌ها نمی‌توان بخش مسکن را فعال کرد. لذا دولت باید تسهیلات مناسب را در بخش ساختمان و مسکن با نرخ پایین پرداخت کند.

    رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا جهش قیمت مسکن در سال آینده اتفاق می‌افتد یا خیر، گفت: جهش سنگین نخواهیم داشت. چرا که بیشترین تولید در بخش مسکن لوکس و درجه یک اتفاق افتاده است. در حالی که ما نیاز به مسکن درجه یک و درجه دو داریم و بازار مسکن لوکس اشباع شده است.

    وی با انتقاد از کیفیت ساخت و ساز در کشور گفت: 45 سال پیش میانگین عمر مفید ساختمان‌ها در ایران 30 سال بود و آمریکا هم 30 سال بود. امروز عمر ساختمان‌ها در ایران به 20 تا 25 سال رسیده و آمریکا به 120 سال رسیده است. فاجعه از این بزرگتر در نابودی منابع کشور نمی‌توان متصور شد.

    خرم با بیان اینکه ارتباط مجلس با دانشگاه و صنعت به طور کامل قطع است، گفت: در 40 سال هیچ نظارتی توسط مجلس انجام نشده و ارتباط بین مجلس و صنوف و دانشگاه‌ها وجود ندارد.

    وزیر اسبق مسکن خاطرنشان کرد: 24 سال پیش مقررات ملی ساختمان و مسکن تدوین و ابلاغ شد. متاسفانه به دلیل عدم همکاری و ارتباط دانشگاه و تشکل‌ها با دستگاه‌های اجرایی امروز شاهدیم که امکانات، محیط زیست، بافت تاریخی و بافت‌های صنعتی از بین رفته است. چون از ظرفیت دانشگاه و مراکز پژوهشی و صنعتی که بخش خصوصی است، استفاده مناسب صورت نگرفته است.

    وی با اشاره به پنجمین کنفرانس و چهارمین نمایشگاه پژوهش‌های کاربردی مهندسی عمران، معماری و مدیریت شهری گفت: پنل‌های تخصصی از امروز آغاز شده و فردا میزبان دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی خواهیم بود. این کنفرانس به نماد همکاری دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مهندسی تبدیل شده. جایی که در آن با چالش‌ مواجهیم.

    خرم اظهار کرد: در دنیا مراکز دانشگاهی و صنوف ماموریت نظارت و کنترل ساخت و سازها را بر عهده دارند اما در کشور ما صنف اصلا به حساب نمی‌آید و دانشگاه‌ها ماموریتی ندارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو