عصر بازار

کسب و کار گرم بیمه‌ها با جدی شدن خطر زلزله

عصر اعتبار- با جدی شدن خطر زلزله در این روز‌ها کسب و کار بیمه‌ها نیز رونق گرفته به طوریکه به صورت آنلاین و تلفنی بازاریابی را آغاز کردند و در این بین متقاضیان باید مراقب سودجویان در این زمینه باشند و از شرکت‌های بیمه‌ای معتبر برای این امر کمک بگیرند.

کسب و کار گرم بیمه‌ها با جدی شدن خطر زلزله
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان، خطر زلزله همیشه در کمین شهر‌های بزرگ به ویژه تهران بوده و با زلزله 5.2 ریشتری اخیر بیشتر مردم را به این فکر انداخته است که بعد از این رخداد طبیعی بتوانند با مشکلاتی از قبیل:  از دست دادن سرپناه و آسیب های ناشی از آن مواجه شوند.

    در این میان بیمه و پوشش‌های بیمه‌ای می‌توانند تا حدی آرامش را به افراد بازگردانند و در این روز‌ها کسب و کار گرمی برای خود به راه انداخته اند تا جایی که شاهد بازاریابی تلفنی برخی از شرکت‌های بیمه‌ای هستیم که بیکار نمانده و به دنبال مشتری می‌گردند.

    همچنین سایت‌های اینترنتی کار مشترکان بیمه را راحت کردند و به طور آنلاین کاربران را راهنمایی می‌کنند و نرخ بیمه را با مولفه‌های درنظرگرفته شده تعیین می‌کنند که در این بین نرخ‌های متفاوت شرکت‌های بیمه نیز برای مقایسه نمایش داده می‌شود.

    برای تعیین نرخ بیمه نوع سازه از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که افراد برای بیمه کردن سازه‌های آجری باید حدود دوبرابر سازه‌های بتنی هزینه سالانه پرداخت کنند و این نکته حائز اهمیت است که بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای سازه‌های آجری را در لیست بیمه خود قرار نمی‌دهند.

    بعد از نوع سازه، ارزش وسایل منزل در اولویت است و طبق آن هزینه بیمه نامه‌ها تغییر می‌کند با این حال در برخی موارد نیاز است که کارشناس شرکت بیمه برای تایید اظهارات نوشته شده در بیمه نامه به محل مورد نظر مراجعه کند تا از صحت اطلاعات مطمئن شود.

    مقایسه هزینه بیمه زلزله براساس سازه ساختمان

    به طور مثال برای بیمه کردن یک واحد آپارتمان 120 متری با سازه بتنی که حدود 60 میلیون تومان ارزش لوازم منزل آن است باید در سال حدود 58 هزار تومان تا 174 هزار تومان هزینه پرداخت کرد که این رنج قیمت براساس توانگری بیمه‌ها به وجود آمده است.

    همچنین هزینه ساخت بنا براساس اعلام مشتری بر روی نرخ بیمه نامه تاثیر مستقیم دارد و از حدود یک میلیون تومان تا 5 میلیون تومان برای هر متر مربع متغیر است.

    در این میان برای بیمه یک واحد آپارتمان 120 متری با 60 میلیون تومان ارزش لوازم منزل که سازه فلزی داشته باشد رقم هزینه نسبت به سازه بتنی کمتر است و سالانه حدود 78 هزار تومان تا 232 هزار تومان باید پرداخت کند.

    گفتنی است برخی از شرکت‌های بیمه‌ای با وجود ریسک بالای سازه‌های آجری اقدام به بیمه این نوع سازه‌ها می‌کنند که تعدادشان محدود است، اما رقمی حدود دوبرابر سازه‌های بتنی را از بیمه شونده دریافت می‌کنند که برای آپارتمان 12 متری با 60 میلیون تومان لوازم منزل به رقمی بین 133 هزار تومان تا 304 هزار تومان نیاز است.

    گفتنی است رقم‌های اعلامی برای آپارتمان‌هایی است که هزینه ساخت هر مترمربع آن یک میلیون و 500 هزار تومان تمام شود که درصورت رقم‌های بالاتر طبیعتا هزینه بیمه نامه نیز بالا می‌رود و این نکته حائز اهمیت است که برای رقم‌های بالای 2 میلیون و 500 هزار تومان باید کارشناس برای بازدید ساختمان به محل مورد نظر مراجعه کند.

    درحال حاضر بیشتر شرکت‌های بیمه اقدام به ثبت نامه بیمه زلزله برای افراد متقاضی را انجام می‌دهند، ولی افراد برای این اقدام باید مراقب باشند که در دام کلاهبردارانی که از طریق سایت‌های نامعتبر و بازاریابی‌های تلفنی که قصد سودجویی دارند باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی