عصر بازار

رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی ؛

روابط کارگزاری پس از برجام نزدیک به ۳۰۰ بانک رسیده است

عصر اعتبار- رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی با بیان اینکه روابط کارگزاری پس از برجام به نزدیک ۳۰۰ بانک خارجی رسیده است، گفت: امروز کشور از نظر واردات و صادرات شرایط خوبی دارد و نقل و انتقال پول با زمان تحریم ها قابل قیاس نیست.

روابط کارگزاری پس از برجام نزدیک به ۳۰۰ بانک رسیده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «محمدرضا حسین زاده» روز چهارشنبه در حاشیه رونمایی از اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن این بانک در پاسخ به سوالی درباره دستاوردهای برجام پس از 2 سال اجرای آن اظهار داشت: پیش از برجام هیچ بانکی با ایران کار نمی کرد اما پس از اجرای برجام در دی ماه سال 94بانک های مختلف روابط کارگزاری خود را با بانک های خارجی آغاز کرده اند و با نزدیک 300 بانک در دنیا روابط کارگزاری داریم.
    وی یادآور شد: در زمان تحریم ها شعب بین المللی بانک ملی ایران بسته شده بودند که پس از برجام بار دیگر این شعب فعال شدند و اکنون در حال توسعه ابزارها و فعالیت های خود هستند.
    او گشایش اعتبار اسنادی برای فعالان اقتصادی، صدور دهها هزار پیام سوئیفتی و صدور حواله های ارزی را از دیگر دستاوردهای اجرای برجام عنوان کرد.
    حسین زاده در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا به شرایط پیش از تحریم ها بازگشته اید، اظهار داشت: هنوز نسبت به شرایط پیش از تحریم ها فاصله زیادی داریم اما نسبت به زمان تحریم ها شرایط زمین تا آسمان تفاوت کرده است.
    وی با بیان اینکه مدتی طول می کشد تا دوباره نظام بانکداری بین الملل به بانک های ایرانی اعتماد کند، افزود: در 10 سالی که نظام بانکی ایران تحریم بود، صنعت بانکداری جهان به دستورالعمل ها و سخت افزارهای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم مجهز شدند و لازم است بانک های ایرانی نیز به این سمت حرکت کنند.
    رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی افزود: در زمینه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم مجلس، دولت و بانک مرکزی مقررات و قوانین خوبی وضع کرده اند و انتظار می رود که شرایط درآینده رو به بهبود باشد.
    حسین زاده روابط بانکی با نظام بین الملل را رو به جلو توصیف کرد و گفت: امروز از نظر صادرات، واردات و نقل و انتقال پول دیگر مشکلی در کشور نیست.
    با اجرای برنامه جامع اقدام مشترک ایران و گروه 1+5 (برجام) و لغو تحریم ها از بیست و هفتم دی ماه 1394 افزون بر رفع تحریم های بانک مرکزی به همراه بانک های تجارت، رفاه کارگران، توسعه صادرات، سپه، پست بانک، صنعت و معدن، ایران و اروپا، توسعه تعاون، سینا، ملت، ملی و صادرات، نقل و انتقال منابع بین اشخاص حقیقی، حقوقی خارجی و ایرانی مجاز شد و مشارکت و روابط کارگزاری بانکی مشترک بانک های ایرانی و خارجی گسترش یافت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو