عصر بازار

۶۴۲ میلیارد تومان سهم کردستان در طرح اشتغال فراگیر

عصر اعتبار- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان از اختصاص ۶۴۲ میلیارد تومان از اعتبارات طرح اشتغال فراگیر به استان خبر داد.

۶۴۲ میلیارد تومان سهم کردستان در طرح اشتغال فراگیر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، «حسین فیروزی» امروز (پنج‌شنبه 14 دی‌ماه) در جلسه اقتصاد مقاومتی استان که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: به طور کلی برای طرح اشتغال فراگیر حدود 20 هزار میلیارد تومان در کشور تعیین شده که سهم استان کردستان 3.42 درصد و در حدود 642 میلیارد تومان است.

    وی افزود: تاکنون 70 درصد این اعتبار میان شهرستان‌ها توزیع شده و برای 30 درصد مابقی هم در حال رصد آن هستیم که به مابقی مناطق تعلق گیرد.

    معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: بانک‌های رفاه، صادرات، ملی، ملت، تجارت، توسعه تعاون، سپه و کشاورزی بانک‌های عامل این طرح هستند.

    وی ادامه داد: متقاضیان تاکنون بیش از سهمیه استان و در حدود  1070 میلیارد درخواست به دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها درخواست ارائه داده‌اند.

    فیروزی با اشاره به این‌که تاکنون فقط یک فقره پرداخت تسهیلات طرح اشتغال فراگیر در بانک کشاورزی استان صورت گرفته است، افزود: طرح‌های زیر 250 میلیون تومان در شهرستان‌ها تصمیم‌گیری شده و طرح‌های بالاتر از این مبلغ هم در کارگروه اشتغال استان بررسی و به بانک‌های عامل ارسال می‌شود.

    وی از علل عدم موفقیت این طرح را تاکنون، عدم راه‌اندازی سامانه کارا هم‌چنین نداشتن وحدت رویه میان بانک‌ها اعلام کرد و از بانک‌های عامل استان خواست طرح‌هایی را که دارای توجیه اقتصادی هستند در اولویت قرار دهند و تسهیلات را به آن‌ها پرداخت کنند.

    معاون استاندار کردستان افزود: طرح‌هایی که به بانک‌ها معرفی می‌شوند مشکل توجیه اقتصادی نداشته و از بانک‌ها می‌خواهیم سریع‌تر به درخواست آن‌ها رسیدگی و تسهیلات را پرداخت کنند.

    وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین 300 میلیارد تومان طرح اشتغال فراگیر روستایی از مبلغ کل 12 هزار میلیارد تومان در سطح ملی به استان کردستان اختصاص یافته که از سه روز پیش به استان ما ابلاغ شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو