عصر بازار

بیمه‌ای که مراکز علاقه‌ای به عقدقرارداد ندارند؛

هزینه‌ پرداختی متقاضیان «ترک اعتیاد» در مراکز خصوصی و دولتی

عصر اعتبار- یک کارشناس سازمان بهزیستی اظهار کرد: نحوه پرداخت هزینه‌ها از سوی بیمه و افزایش نظارت‌ها به مراکز ترک اعتیاد از جمله مواردی است که انگیزه مراکز خصوصی را برای همکاری با بیمه‌ها کاهش می‌دهد.

هزینه‌ پرداختی متقاضیان «ترک اعتیاد» در مراکز خصوصی و دولتی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر داریوش تقی‌زاده افزود: معتادان متجاهری که توسط پلیس بازداشت می شوند بر اساس قانون و با رای قاضی باید مدت حداقل سه ماهه را در مراکز ترک و نگهداری معتادین سپری کنند.

    وی با بیان این که عمده بیماران و معتادینی که متقاضی بیمه‌های معتادان هستند مدارک هویتی مشخصی ندارند، اظهار کرد: در بسیاری از مواقع معتادان برای اخذ بیمه معتادان از ارائه مدارک خود به مراکز مربوطه خودداری می کنند.

    این کارشناس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این که مراکز دولتی ترک اعتیاد در کشور برای همکاری با بیمه معتادان مکلف شده‌اند، عنوان کرد: در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از مراکز دولتی ترک اعتیاد با بیمه‌های مربوطه قرار داد بسته و تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

    وی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد با بیان این که مراکز خصوصی ترک اعتیاد انگیزه‌ای به عقد قرارداد با بیمه‌ها را ندارند، تصریح کرد: نحوه پرداخت هزینه‌ها از سوی بیمه و افزایش نظارتها به مرکز ترک اعتیاد از جمله مواردی است که انگیزه مراکز خصوصی ترک اعتیاد را برای همکاری با بیمه‌ها کاهش می‌دهد.

    تقی زاده همچنین در ادامه اضافه کرد: در سالهای گذشته مراکز ترک اعتیاد اجازه اخذ هزینه‌های بالاتر از تعرفه‌های دولتی را نداشتند، در حالی که امروزه مراکز مختلف می‌توانند هزینه‌های مازاد بر تعرفه‌های دولتی را از شخص بیمار دریافت می کنند.

    وی با اشاره به اینکه هزینه درمان دارویی یک فرد معتاد در مراکز خصوصی ماهانه حدود 144 هزار تومان می شود، تصریح کرد: 70 درصد این رقم در قالب تعرفه دولتی پرداخت می‌شود که رقمی بالغ بر 65 تومان می‌شود لذا هزینه بیش از این مبلغ را بیمار از جیب باید پرداخت کند.

    این کارشناس هزینه‌های دارویی درمان اعتیاد به صورت دولتی را نیز 93 هزار تومان اعلام کرد که 70 درصد این مبلغ را بیمه و بیمار مابقی آن را (23 هزار تومان) باید پرداخت کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو