عصر بازار

صادرات ۳.۵ میلیارد یورویی آلمان به ایران در سال ۲۰۱۷

عصر اعتبار- صادرات آلمان به ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی با رشد ۳۴ درصدی نسبت به سال قبل از آن به ۳.۵ میلیارد یورو رسید.

صادرات ۳.۵ میلیارد یورویی آلمان به ایران در سال ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، اتحادیه مهندسی وی دی ام ای آلمان اعلام کرد، اعتراضات در ایران هیچ تاثیری بر روابط تجاری ایران با آلمان ندارد.

    اما این اتحادیه اضافه کرده که مشخص نیست که آیا تقاضا از جانب ایران برای خرید ماشین آلات آلمانی در طی ماه های آینده کند خواهد شد یا نه. در ادامه این بیانیه تصریح شده که ارتباطات فعلی از سوی ایران تکمیل شده است.

    «در حال حاضر، ارزیابی اینکه بنگاه های تجاری ایرانی در حال کاهش یا به تعویق انداختن سرمایه گذاری های خود به دلیل وضعیت سیاسی داخلی هستند یا نه، به صورت قاطعانه ممکن نیست.»

    بر اساس اعلام گروه صنعتی بی دی آی آلمان، که بزرگترین گروه صنعتی این کشور محسوب می شود، صادرات آلمان به ایران در سال 2017 میلادی به 3.5 میلیارد یورو (رشد 34 درصدی) رسیده در حالی که این رقم در سال 2016، 2.6 میلیارد یورو بوده است.

    خواکیم لانگ، رئیس گروه بی دی آی در بیانیه ای اعلام کرد: «اعتراضات اخیر نشان می دهد که ایران هنوز به طور کامل نتوانسته تاثیرات مثبتی از توسعه اقتصادی اش ایجاد کند که توسط آحاد جامعه این کشور احساس شود.»

    «برای رسیدن به این هدف، شرایط فعالیت اقتصادی در ایران باید بیش از پیش بهبود یابد. احتمال وضع تحریم های جدید از سوی دولت آمریکا، احساس عدم قطعیت شرکت های آلمانی را افزایش می دهد.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی