عصر بازار

استاندار خبر داد:

تصویب ۲۸ طرح با ۵۸۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی

عصر اعتبار- استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ظرفیت جدیدی برای جذب سرمایه گذاری خارجی در استان ایجاد شده، بیان کرد: از این جهت استان ما با ۲۸ طرح مصوب با ۵۸۰ میلیون دلار رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است که امیدواریم این روند جذب سرمایه خارجی برای طرح‌های ما ادامه یابد.

تصویب ۲۸ طرح با ۵۸۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا،  علیرضا رشیدیان امشب در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در خراسان رضوی در اتاق بازرگانی مشهد اظهارکرد: مردم با بصیرت در یک هفته دو مرتبه در صحنه خیابان‌های مشهد حضور یافتند و نشان دادند که پای ارزش‌های نظام و انقلاب و امنیت آن ایستاده‌اند. این پیام های مختلفی داشت از جمله اینکه به رسالت و وظیفه خود نسبت به مردم توجه کنیم. این مساله عنایت و توجهی هم به همه ما در بخش‌های دولتی و خصوصی داد. آنچه باعث ابراز نگرانی مردم و سوءاستفاده دشمن شد، نه به گرانی بود.

    وی ادامه داد: گرانی یک مقوله‌ای است که هم ما در دولت و هم بخش خصوصی در آن نقش داریم. اگر نسبت به مساله تامین مایحتاج مردم دقت لازم نشود، می تواند مورد سوءاستفاده دشمن قرار گیرد. در این میان اصلی ترین زیرساخت کشور یعنی امنیت تحت الشعاع قرار می گیرد. یکی از خواسته‌های ما در دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی توجه به مساله معیشت، رفاه و اشتغال مردم است. تلاش ما با هم می تواند این مساله را به نفع کشور مدیریت کند.

    رشیدیان با بیان اینکه با تدابیر خوب نیروهای امنیتی و حضور پرشور مردم این مساله در استان به خوبی مدیریت شد، عنوان کرد: باید از این مساله درس بگیریم. کشوری که در سطح جهانی و منطقه ای امنیت آن موجب غبطه کشورهای دیگر است. این مساله دشمنان ما را نسبت به ما حریص کرد که بایستی مراقب باشیم که امنیت دیواری شکننده است که اگر برای حفظ آن تلاش نکنیم، آسیب آن به همه بازمی گردد. امیدواریم شاهد بروز چنین مسایلی در کشور نباشیم.

    استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در هفته گذشته سفر معاون اول رئیس جمهور به استان داشتیم که چندین پروژه در زمینه‌های مختلف در استان افتتاح شد. افتتاح خانه های زلزله زده یکی از این پروژه‌ها بود که بیش از 1600 خانه تحویل مردم شد. از سوی دیگر بزرگترین پروژه گازرسانی کشور در استان راه اندازی شد.

    وی گفت: بخش هایی از عملیات ساخت راه آهن مشهد تهران آغاز شده اما کار عملیاتی آن از مشهد به نیشابور از سال آینده آغاز خواهد شد. با این حال بخش هایی از این عملیات آغاز شده است. همچنین در این ایام سفری با بخش خصوصی استان به تاتارستان داشتیم. در تاتارستان ما تنها با این کشور مواجه نیستیم بلکه با روسیه مواجهیم که خواسته های بزرگی دارد ولی متاسفانه بخش های تولیدی ما توان پاسخگویی به نیازهای مورد انتظار در روسیه را ندارد.

    رشیدیان خاطرنشان کرد: ما باید به سمت توسعه کنسرسیوم های تولید در سطح استانی و فرااستانی برویم تا کالاهای مورد نیاز این کشور را بتوانیم تامین کنیم. نکته دیگر شرایط حضور تجار و صادرکندگان ایرانی در روسیه و تاتارستان است که رقابت های تخریبی با هم دارند. باید این حضور هدفمند و ساماندهی شود. مساله دیگر مساله بانک هاست که باید در این حوزه و برای همکاری با کشور روسیه این ظرفیت را ایجاد کنند که از این امکان جدید تجار ما استفاده کنند.

    استاندار خراسان رضوی با اشاره به یادآور شد: به نظر ما بودجه هم نقاط قوت و هم قابل اصلاح دارد. مسلما مجلس این ظرفیت را دارد که این مساله را پیگیری نماید و از نظریات بخش های مختلف خصوصا بخش خصوصی در این راستا بهره مند شود.

    وی افزود: ظرفیت جدیدی برای جذب سرمایه گذاری خارجی در استان ایجاد شده و از این جهت استان ما با 28 طرح مصوب با 580 میلیون دلار رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است که امیدواریم این روند جذب سرمایه خارجی برای طرح های ما ادامه یابد.

    رشیدیان گفت: نسبت پرداخت تسهیلات کشاورزی در استان 15 درصد است که متوسط کشور 7.9 درصد است. این نشان دهنده ظرفیت بالای استان در حوزه کشاورزی است و نگاه ما در این حوزه نگاه حمایتگرانه است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی