عصر بازار

تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد؛

ادامه درخشش طلا در بازارهای جهانی

عصر اعتبار- تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در هفته آینده نیز به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

ادامه درخشش طلا در بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران، شرکت کنندگان در نظرسنجی این هفته بر این باورند که آمارهای نه چندان امیدوار کننده اشتغال آمریکا در ماه دسامبر و بررسی نمودارهای تکنیکال نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده نیز افزایش خواهد یافت.

    بر اساس این گزارش قیمت طلا در روزهای پایانی 2017 میلادی توانست سطح مقاومتی 1300 دلاری را بشکند و این روند صعودی از ابتدای 2018 تاکنون ادامه داشته است. کاهش ارزش دلار در روزهای اخیر تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.

    تازه ترین گزارش وزارت کار آمریکا نشان می دهد که اقتصاد این کشور طی ماه دسامبر تنها 148 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. این رقم به طور میانگین در دو ماه قبل از آن به بیش از 232 هزار فرصت شغلی رسیده بود.در نظرسنجی این هفته 20 کارشناس ارشد اقتصادی وال استریت شرکت کرده اند که از این تعداد 11 نفر معادل 55 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت.

    5 نفر معادل 25 درصد اعلام کردند قیمت طلا با کاهش روبرو می شود و 4 نفر دیگر معادل 20 درصد نیز تاکید کردند قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد داشت.

    در نظرسنجی آنلاین نیز 775 نفر شرکت کردند که از این تعداد هم 477 نفر معادل 62 درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند. 217 نفر دیگر معادل 28 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا با کاهش روبرو می شود و 81 نفر معادل 10 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا تغییری نمی کند.

    با پایان سال 2017 مشخص شد که 62 درصد پیش بینی های مین استریت و کسانی که در نظرسنجی های آنلاین کیتکو شرکت کرده اند، درباره قیمت طلا درست بوده است و این رقم برای پیش بینی های فعالان وال استریت به 59 درصد رسیده است.

    باب هابرکورن تحلیلگر ارشد موسسه آر جی او فیوچرز تاکید کرد: انتشار آمارهای ضعیف اشتغال در آمریکا می تواند عامل مهمی برای افزایش بیشتر قیمت طلا در روزهای آینده باشد. سطح مقاومتی بعدی برای طلا در روزهای آینده 1350 دلار خواهد بود.

    رالف پریستون تحلیلگر موسسه هریتیج وست نیز گفت: قیمت طلا امسال می تواند به سطح 1400 دلار در هر اونس دست یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی