عصر بازار

مدیر عامل موسسه عنوان کرد:

صیانت ازحقوق مشتریان و سپرده گذاران، ماموریت اصلی کاسپین

عصر اعتبار- مدیر عامل موسسه کاسپین پس از گذشت یک ماه از آغاز ارائه خدمات عادی بانکداری در شعب موسسه و رونمایی از “بسته تسهیلاتی باران” در شعب تحت پوشش، در گفتگوی کوتاهی ضمن برشمردن اقدامات انجام شده در ماه های اخیر، برنامه های آتی موسسه و همچنین برخی سوء تفاهم های مربوط به کاسپین را تشریح کرد.

صیانت ازحقوق مشتریان و سپرده گذاران، ماموریت اصلی کاسپین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، علی نعیمی در این زمینه اظهار داشت: متاسفانه برخی از روی ناآگاهی یا تعمدا با قرار دادن نام موسسه اعتباری کاسپین در کنار تعاونی‌های منحل شده، اصرار دارند کاسپین را به عنوان یک موسسه ورشکسته قلمداد ‌کنند که به هیچ وجه این اصرار و القاء، صحیح نمی‌باشد و کاسپین نه تنها ورشکسته نیست، بلکه یک ریالی هم به کسی یا جایی بدهکاری ندارد.

    مدیر عامل کاسپین افزود: این موسسه تازه تاسیس با اخذ مجوز رسمی فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 94/12/27 ایجاد شده است تا تعاونی‌های منحل شده را با مساعدت بانک مرکزی ساماندهی نماید و در این راستا، اقدامات درخور توجهی هم از جمله پرداخت 3900 میلیارد تومان به سپرده‌گذاران از محل خط اعتباری بانک مرکزی انجام داده‌است.
    نعیمی، در رابطه با فضا و آرامش ایجاد شده در موسسه نیز گفت: ابتدا لازم می‌دانم از سپرده گذاران محترمی که به مدیران موسسه اعتماد کردند و با خویشتنداری در ایجاد این فضای آرام نقش اساسی را ایفا نمودند، تشکر‌کنم. همچنین از مسئولان نظام، سران محترم قوا، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان‌های ذی‌ربط که برای احقاق حقوق کلیه سپرده گذاران تعاونی‌های منحله هشتگانه تصمیمات بجا و به موقعی اتخاذ کردند، قدردانی می‌نمایم.
    مدیرعامل کاسپین در بیان چگونگی ایجاد آرامش در این موسسه، با اشاره به گذشته نه چندان دور پرداخت ها به سپرده گذاران نیز گفت: واقعیت امر در رابطه با پرداخت‌های موسسه اعتباری کاسپین به سپرده گذاران تعاونی‌های منحله و فضای به وجود آمده این است که موسسه کاسپین از اردیبهشت ماه 96 پرداخت ها را شروع کرده بود و روند تعیین‌تکلیف تعاونی‌ها طبق روال عادی جریان داشت، ولی پس از انسداد برخی حساب‌های موسسه، مدتی به تاخیر افتاد که خوشبختانه آنهم پس از نشست سران محترم قوا برطرف شد و با پرداخت مجدد مطالبات تا سقف دو میلیارد ریال از تاریخ 96/08/11 در شعب منتخب، به روال عادی برگشت.
    وی در پاسخ به این سئوال که« با پرداخت‌های 2 میلیارد ریالی، چه بخشی از سپرده گذاران موسسه اعتباری کاسپین مطالبات‌شان را دریافت کردند، گفت: بنابرتصمیمات اتخاذ شده توسط مسولان نظام، اولویت پرداخت‌ به سپرده گذاران، با تعاونی‌ منحل شده فرشتگان بود که با پرداخت‌ اولیه دو میلیارد ریالی، مطالبات 98 درصد سپرده ‌گذاران این تعاونی که سپرده‌های‌‌شان کمتر از این رقم بود، تعیین تکلیف شد. به عبارت روشن تر 98 درصد سپرده‌گذاران فرشتگان تاکنون طلب خود را دریافت کرده و تعیین تکلیف شده‌اند، دو درصد باقیمانده‌ای هم که سپرده‌های‌شان‌‌ بالاتر از دو میلیارد ریال بود، تا سقف دو میلیارد ریال از سپرده خودشان را دریافت کرده‌اند.
    همچنین، نعیمی نسبت به تعیین تکلیف سپرده‌گذارانی که تاکنون برای دریافت مبالغ فوق‌مراجعه نکرده اند، گفت: امکان دریافت و یا سپرده گذارى مبالغ آن دسته از عزیزان سپرده‌گذار مشمول مراحل اول تا پنجم فرآیند ساماندهى که تاکنون جهت تعیین تکلیف سپرده‌هاى خود به شعب منتخب مراجعه ننموده‌اند، از طریق مراجعه به این شعب وجود دارد و آنها می‌توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی و مستندات مربوطه، جهت افتتاح حساب یا تعیین تکلیف سپرده خود به شعب منتخب موسسه اعتبارى کاسپین مراجعه نمایند.
    مدیر عامل موسسه اعتباری کاسپین راجع به تعیین تکلیف 10 درصد ذخیره احتیاطی سپرده گذاران نیز افزود: تکلیف10 درصد ذخیره احتیاطی کسر شده در مراحل یک تا پنج سپرده گذاران تعاونی منحله فرشتگان نیز در تاریخ 96/08/20 مشخص شد و این مبلغ از سوی موسسه اعتباری کاسپین به حساب ‌شان واریز گردید.
    نعیمی در زمینه برنامه موسسه اعتباری کاسپین برای تعیین تکلیف هفت تعاونی منحله دیگر بیان کرد: در رابطه با تعیین تکلیف هفت تعاونی دیگر ( امید جلین گرگان، عام کشاورزان مازندران، حسنات اصفهان، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، الزهرا مشهد، بدر توس و پیوند) مبلغ 5000 میلیارد ریال در نظر گرفته شده که در حال پرداخت هستیم.
    مدیر عامل موسسه اعتباری کاسپین در پاسخ به این سئوال که؛ « موسسه برای ادامه فعالیت‌های بانکی، برنامه‌های آتی نیز دارد یا فقط تا ساماندهی تعاونی‌های منحله ادامه خواهد داد»، گفت: قطعا برنامه داریم. همانطور که رئیس کل محترم بانک مرکزی نیز بارها اعلام کرده‌اند، موسسه اعتباری کاسپین همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد. در نظر داریم موسسه در آینده نزدیک وارد شبکه بانکی شده و به شبکه شتاب نیز متصل شود. همچنین با پیش‌بینی‌های مربوط به افزایش تعداد شعب موسسه، انجام آموزش نیروهای انسانی، تجهیز و تخصیص منابع در کنار سایر بانک ها و موسسات اعتباری، به عنوان یک موسسه اعتباری مستقل به ارایه خدمات عادی بانکداری خواهیم پرداخت.
    وی در پایان خاطرنشان ساخت: هدف اصلی موسسه اعتباری کاسپین حراست و صیانت از حقوق حقه سپرده گذاران تعاونی های منحله تحت پوشش می باشد. مدیریت و یکایک کارکنان موسسه کاسپین با تمام توان و بهره مندی از حمایت و پشتیبانی مسئولین کشوری، همچنان تلاش می کنند تا این ماموریت و مسئولیت را به منظور جلب رضایت مشتریان خود به نحو احسن انجام دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو