عصر بازار

رتبه بندی بازارهای اروپایی در ۲۰۱۷ میلادی

عصر اعتبار- سال ۲۰۱۷ میلادی برای بازارهای اروپایی سالی پر از تنش های سیاسی بود.

رتبه بندی بازارهای اروپایی در ۲۰۱۷ میلادی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سنا ، برگزاری انتخابات در کشورهای اروپایی برخی نگرانی های سیاسی را وارد بازارهای سهام این منطقه کرد. ترس از اینکه ناملایمات سیاسی وارد بازار شود و دارایی های بازار را با تهدید رو به رو کند و بالتبع بازارهای جهانی را نیز دچار آسیب کند، تحلیل گران را بر این داشت تا سال 2017 را یکی از پراسترس ترین سالها برای بازارهای اروپایی پیش بینی کنند.

    بر اساس این گزارش، در ابتدای سال 2017 میلادی ارزش یورو در بازار ارز جهانی با تلاطم انتخابات در هلند، آلمان و فرانسه رو به رو شد.

    تحلیل گران موسسه مشاوران استیت استریت پیش بینی کرده بودند که اگر حزب متحد اعضای اتحادیه اروپا در انتخابات سیاسی کشورها پیروز شوند، ارزش یورو در نیمه دوم سال 2017 دوباره به جایگاه قبلی خود باز می گردند. این دقیقا همان اتفاقی بود که پیش بینی می شد .

    بازارهای اروپایی پس از انتخابات در کشورها با مسیر صعودی شاخص ها رو به رو شدند و شاخص یورو توانست در نیمه دوم سال 2017 رشد 11.7 درصدی را به ثبت برساند.

    شاخص ام اس آی که شرکت های بزرگ و کوچک را در 15 کشور توسه یافته اروپایی ارزیابی میکند رشد 21 درصدی را در سال 2017 از آن خود کرده است.

    تمامی کشورهای اروپایی توسعه یافته در اروپا که در این شاخص ارزیابی شده اند همگی در سال 2017 میلادی، با رشد اوضاع اقتصادی همراه بوده اند .

    رتبه های نخست در بازارهای اروپایی

    بهترین عملکرد در میان بازارهای اروپایی، به بازار اتریش تعلق گرفت در حالی که شاخص اصلی این کشور توانست رشد 54.8 درصدی داشته باشد .

    رتبه دوم به دانمارک با افزایش 30.5 درصدی شاخص ، رتبه سوم به هلند با رشد 28.6 درصدی، ایتالیا با رشد 25.6 درصدی و فرانسه با رشد 25.2 درصدی تعلق گرفت.

    بورس وین در اتریش به عنوان بهترین بازاری انتخاب شد که با حجم تقاضای بالای داخلی و همکاری های مفید اقتصادی با کشورهای همسایه خود (جمهوری چک، اسلواکی، مجارستان و آلمان) توانست نقش بسزایی را در رشد نرخ اقتصادی خود داشته باشد.

    بر طبق آمار منتشر شده از سازمان همکاری و توسعه اقتصادی( OECD) تولید ناخالص داخلی در اتریش به 2.9 درصد در 2017 میلادی رسیده است و پیش بینی می شود که این متغیر برای سال 2018 به 2.4 درصد برسد.

    با این حال که اقتصاد دانمارک در نیمه دوم سال جاری با تلاش بسیار زیادی برای افزایش میزان رشد آهنگ اقتصادی همراه بود به نظر می رسد که در سه ماهه چهارم 2017 توانست به این هدف برسد.

    دولت راست مرکزی دانمارک تصمیم دارد تا از بودجه خود در سال 2018 در مقابل رقیب پوپولیست خود -اتحادیه مردمی دانمارک- حمایت کند.

    بر طبق آمار تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2017 بالغ بر 2.1 درصد بوده و پیش بینی می شود برای سال 2018 به 1.9 درصد برسد .

    اقتصاد ایتالیا به دلیل رشد تقاضای داخلی و افزایش نرخ مصرف کننده با رشد همراه شد . موسسه رتبه بندی فیچ در گزارش نوامبر خود اعلام کرد که انتخابات سال 2018 در این کشور صدمه ای به سیاست های ایتالیا در قبال یورو وارد نکند.

    فرانسه نیز مانند دیگر کشورهای اروپایی در مسیر توسعه اقتصادی قرار گرفت و تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2017 به 1.8 درصد رسید و در 2018 نیز پیش بینی می شود به اندازه همان 1.8 باقی ماند .

    در میان بازارهای نوظهور اروپایی، لهستان، یکی از اقتصادهای رو به رشد سال 2017 بود که با رشد شاخص MSCI این کشور تا 48.3 درصد همراه بود در حالی که این کشور در سال گذشته میلادی با موانع قانونی و قضایی از سوی اتحادیه اروپا مواجه بود .

    دیگر کشورهای نوظهور در اروپا مانند مجارستان با رشد 33 درصدی بازار، یونان با رشد 26.1 درصدی و چک با رشد 26 درصدی شاخص های اصلی در سال 2017 میلادی رو به رو بودند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو