عصر بازار

افزایش ۱۱۰هزار میلیاردی بدهی دولت به بانک مرکزی با مصوبه کمیسیون تلفیق

عصر اعتبار- عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ مجلس شورای اسلامی از تسویه بدهی ۱۱۰هزار میلیارد تومانی بانکها و بانک مرکزی با مصوبه کمیسیون تلفیق خبر داد.

افزایش ۱۱۰هزار میلیاردی بدهی دولت به بانک مرکزی با مصوبه کمیسیون تلفیق
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مهرداد لاهوتی، از تهاتر 110 هزار میلیارد تومانی بدهی دولت به پیمانکاران و بدهی بانکها به بانک مرکزی خبر داد.

    به‌گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون تلفیق به بررسی تبصره 5 لایحه بودجه پرداختند و بر این اساس بر تهاتر 110 هزار میلیارد تومانی بدهی دولت به پیمانکاران رأی دادند.

    گفتنی است، با اجرایی شدن این مصوبه بدهی دولت به بانک مرکزی که تا پایان مهر ماه امسال 62 هزار میلیارد تومان بوده به 172 هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

     در قسمت سوم  بند «و»  تبصره 5 آمده است: در راستای بهبود وضعیت بنگاه‌‌های تولیدی کشور و افزایش اشتغال و همچنین بهبود وضعیت بانک‌ها دولت مجاز است:

    3. مطالبات قطعی اشخاص حقیقی و حقوقی خصوصی و تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی از دولت بابت طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای را که در چهارچوب مقررات مربوط تا پایان سال 1395 ایجاد شده با بدهی اشخاص یادشده به بانک‌ها از طریق تسویه بدهی‌های بانک‌ها به بانک مرکزی که در چارچوب مقررات مربوط تا پایان سال 1395 ایجاد شده، به‌صورت همزمان تسویه کند و مبلغ مزبور را به‌عنوان بدهی دولت به بانک مرکزی ثبت نماید. افزایش پایه پولی از این محل به هر صورت ممنوع است.

    تبصره «3» ــ تسویه بدهی دولت بابت طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، بدهی اشخاص حقیقی و حقوقی خصوصی و تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی به بانک‌ها، و بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی، تنها پس از احراز قانونی بودن مطالبات و تأیید سازمان حسابرسی قابل انجام است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی