عصر بازار

یک مقام مسئول خبر داد :

رایزنی برای قرارداد تعرفه ترجیحی بین ایران و هند

عصر اعتبار- یک مقام مسئول گفت: با توجه به سفر هیأت بلند پایه تجاری وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه ملی محصولات کشاورزی به هند انتظار می رود که میان دو کشور برای رونق صادرات پروتکل تعرفه ترجیحی به امضا برسد.

رایزنی برای قرارداد تعرفه ترجیحی بین ایران و هند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ، از سفر هیأت بلند پایه  تجاری وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه ملی محصولات کشاورزی برای حضور در نمایشگاه بین المللی هند خبر داد و گفت: حضور در این نمایشگاه فرصتی است تا پس از ملاقات با مسئولان هندی درباه تعرفه بالای صادرات محصولات کشاورزی به این کشور مذاکره کنیم.

    وی با اشاره به اینکه تجارت جاده دو سویه است، افزود: تعرفه صادرات محصولات کشاورزی  به هند بالا و در مقابل واردات از این کشور پایین است که مذاکره برای حل مشکل تعرفه ها می تواند، آغاز یک حرکت دیپلماسی مناسب در اقتصاد کشور باشد.

    به گفته نورانی؛ کاهش تعرفه صادرات محصولات کشاورزی به هند امری مهم در توسعه صادرات به شمار می رود.

    رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با اشاره به اینکه سالیانه هند 210 هزارتن سیب از چین وارد می کرد، بیان کرد: با توجه به ممنوعیت واردات سیب از چین، این امر می تواند نقطه مثبتی برای استفاده از این ظرفیت خالی هند باشد، چراکه در شرایط فعلی اخذ تعرفه 50 درصدی صادرات سیب و احتساب ارزش افزوده سربه فلک می زند که برای صادرکنندگان مقرون به صرفه نیست.

    وی در خاتمه یادآور شد: با توجه به اعزام هیات وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در 26 دی ماه، انتظار می رود که پروتکل تعرفه ترجیحی میان دو کشور به امضا برسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی