عصر بازار

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین:

مشکل بانکی ایرانیان در چین برطرف شد

عصر اعتبار- نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: بر اساس آخرین اطلاعیه ای که سفارت ایران در پکن صادر کرده، مشکل حساب‌های ایرانیان برطرف شده و برای اینکه اثرات آن به صفر برسد نیاز به زمان دارد.

مشکل بانکی ایرانیان در چین برطرف شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان ، مجیدرضا حریری درباره بسته شدن حساب شرکت های ایرانی از سوی بانک‌های چینی اظهار کرد: رابطه ایران با چین یک رابطه استراتژیک است و چه در زمان تحریم و چه بعد از تحریم بیشترین مبادله را با چینی‌ها داریم.

    نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه نخستین مبدا صادراتی کالاهای کشور، چه نفتی و غیر نفتی کشور چین است، افزود: روابط تجاری دو کشور در یک سال گذشته نه تنها کاهش نداشته بلکه 20 درصد رشد داشته است.

    وی با بیان اینکه بیش از 20 درصد از صادرات غیرنفتی و 23 درصد از نفت کشور به چین صادر می‌شود، ادامه داد: این اختلالاتی که پیش آمده جدا از اختلالاتی که در سایر کشورهای دنیا با آن مواجه هستیم نیست.

    حریری خاطرنشان کرد: چینی‌ها بر اساس بخشنامه FATF یکسری از قوانین را برای ما اعمال می‌کنند که ما پیشتر در بالاترین سطح  بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و وزارت خارجه مطرح به آنها اعلام کردیم.

    نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین تاکید کرد: بر اساس آخرین اطلاعیه‌ای که سفارت ایران در پکن صادر و بانک مرکزی نیز اعلام کرده، این مشکل برطرف شده و برای اینکه اثرات آن به صفر برسد نیاز به زمان دارد تا در بروکراسی دولت چین به تمام بانک‌ها برسد.

    وی تصریح کرد: حتی اگر این مشکل ادامه داشته باشد از طریق کانال‌های دیپلماتیک و مذاکرات بانک مرکزی با طرف‌های چینی آن را پیگیری می‌کنیم.

    حریری با انتقاد از برخی اظهارنظرها در این باره گفت: افراد مسئول درباره اخبار و اطلاعاتی که دریافت می‌کنند باید رفتارشان مسئولانه باشد.

    نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین تاکید کرد: در سطح 37 میلیارد دلار تجارتی که با چین داریم شاید 10 میلیون دلار آن به این مشکل خورده باشد که البته این مشکل در تجارت با چین نقش نویز را بازی می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو