عصر بازار

معاون وزیر اقتصاد:

آینده روشن اقتصاد ایران بدون روابط خوب با کشورهای دنیا محقق نمی شود

عصر اعتبار- معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد با بیان اینکه ترسیم آینده روشن برای اقتصاد ایران بدون روابط خوب با کشورهای دنیا قابل تحقق نیست، گفت: کسانی که سرنا را از سر گشاد آن می زنند، باید توضیح دهند که چطور می توان اقتصاد را بدون داشتن رابطه با دنیا اداره کرد.

آینده روشن اقتصاد ایران بدون روابط خوب با کشورهای دنیا محقق نمی شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سیدحسین میرشجاعیان روز دوشنبه در آستانه دو سالگی اجرای برنامه جامع اقدام مشترک ایران و گروه 1+5 (برجام)  اظهار داشت: بخش نفت بیش از یک سوم بودجه عمومی دولت را تشکیل می دهد و سهم صادرات غیرنفتی از اقتصاد ایران حدود 43 میلیارد دلار است.
    وی با یادآوری سیاست برونگرایی اقتصاد ایران طبق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: نمی توان آینده اقتصاد ایران را بدون داشتن روابط خوب با کشورهای دنیا ترسیم کرد.
    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: کسانی که می گویند دور خود دیوار بکشیم و با دیگر کشورها ارتباط برقرار نکنیم، چطور می خواهند دولت را اداره کنند در حالی که یک سوم منابع بودجه عمومی دولت و بخش بزرگی از درآمدهای ارزی کشور از نفت تامین می شود و بدون آنها نمی شود بازار ارز را کنترل کرد.
    وی گفت: اگر به برجام اعتقاد نداشته باشیم، روابط تجاری خود را با دنیا تنظیم نکنیم و به مناسبات مالی دنیا احترام نگذاریم، چگونه می توانیم آینده روشنی را برای اقتصاد ایران ترسیم کنیم.
    میرشجاعیان به تلاش ایران برای بهبود جایگاه خود در گروه ویژه اقدام مالی (FATF) اشاره کرد و گفت: برخلاف آنچه برخی تصور می کنند، توصیه های اف. ای. تی. اف ارتباطی به برجام ندارد بلکه استانداردهایی است که بیشتر کشورها برای مبارزه با تامین مالی تروریسم و پولشویی آن را اجرا می کنند.
    وی تاکید کرد: اگر به مقررات جهانی در زمینه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تن ندهیم، بلوکه می شویم و ارتباط خود را با دنیا از دست می دهیم.
    میرشجاعیان خطاب به مخالفان و منتقدان برجام گفت: اگر این افراد تمایل دارند الگوی اقتصادی ایران، کره شمالی باشد که امروز برای خرید چند بشکه نفت یا کالای اساسی دچار مشکل است، ممکن است آن الگو با این سیاست جواب بدهد.
    وی افزود: اما این الگو برای مردمی که تمایل دارند رشد اقتصادی بالا و نرخ بیکاری پایین داشته باشند و بتوانند با دنیا تعامل خوب داشته باشند، مناسب نیست و باید رویه تعامل سازنده با دنیا را در پیش بگیریم.
     اجرای برنامه جامع اقدام مشترک ایران و گروه 1+5 (برجام) در موضوعات هسته ای ایران از 26 دی ماه سال 94 (16 ژانویه 2016 ) کلید خورد و با اجرایی شدن آن، ضمن لغو تحریم های بانکی، بیمه ای و نفتی مرتبط با برنامه هسته ای ایران، امکان جذب سرمایه گذاران خارجی در اقتصاد ایران فراهم آمد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو