عصر بازار

معاون فنی بیمه‌های غیرزندگی بیمه ملت:

هنوز جزئیات تعهدات بیمه‌ای نفتکش سانحه دیده مشخص نیست

عصر اعتبار- معاون فنی بیمه‌های غیرزندگی بیمه ملت می‌گوید هنوز جزئیات مربوط به میزان تعهدات بیمه‌های داخلی در قبال نفتکش سانحه دیده مشخص نیست که ممکن است تا دوسال طول بکشد، با این حال این نکته روشن است که سقف تعهدات بیمه ملت در این مورد سه میلیون دلار است.

هنوز جزئیات تعهدات بیمه‌ای نفتکش سانحه دیده مشخص نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، امیرمعظمی گودرزی در مورد تعهدات بیمه‌ای مربوط به نفتکش سانحه دیده، اظهار کرد: پوشش بیمه‌ای نفتکش کامل بوده و ما اکنون منتظریم گزارش‌های رسمی مربوط به تصادف کشتی به ما اعلام شود نکته اینجاست که تصادفات روی دریا تصادفات پیچیده‌ای است و مثل سانحه‌های دیگر نیست که به زودی تعیین تکلیف شود، در نتیجه این‌که مشخص شود دقیقا چقدر تعهدات برای پرداخت داریم زمان‌بر است.

    وی افزود: یکی از نکات ناراحت‌کننده این تصادف این بوده که در آن فاجعه انسانی رخ داده و بیمه ملت تعهدی در زمینه‌ بیمه عمر نداشته، از این نظر وضعیت مشخص است.

    معاون فنی بیمه‌های غیرزندگی بیمه ملت در ادامه اظهار کرد: بخشی که بیمه ملت در آن تعهد دارد مربوط به بیمه بدنه است با این حال هنوز نمی‌توانیم ارزیابی دقیقی کنیم از اینکه چه میزان پرداختی خواهیم داشت، چرا که دعاوی مربوط به سوانح دریایی معمولا یک تا دو سال طول می‌کشد با این حال می‌دانیم که در مجموع بیمه داخلی 10 میلیون دلار تعهد داشته که سهمی از آن به عهده بیمه البرز و سهمی از آن به عهده بیمه ملت است، البته جزئیات آن مربوط به اینکه چقدر از آن باید به بخش اتکایی منتقل شود مشخص نیست.

    گودرزی چنین اظهار کرد: با این حال این را می‌دانیم که اگر کشتی کاملا آسیب دیده و دچار سانحه کامل شده باشد در مجموع 10 میلیون دلار تعهد بیمه‌ای در داخل وجود دارد که حداکثر تا سقف سه میلیون دلار مربوط به بیمه ملت است.

    وی با بیان این‌که در زمینه محموله‌های نفتکش بیمه ملت تعهدی ندارد، گفت: خرید به شکل فوب بوده و صنعت بیمه ما در این زمینه پوششی ندارد.

    معاون فنی بیمه‌های غیرزندگی بیمه ملت درباره این‌که آیا این تصادف اثری در سود و زیان بیمه ملت داشته است یا خیر، اضافه کرد: خیر تصادف این نفتکش و پرداخت تعهدات بیمه‌ای آن نمی‌تواند تاثیری بر سود و زیان شرکت بیمه ملت داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی