عصر بازار

رییس کل بیمه مرکزی مطرح کرد:

راه‌اندازی کد یکتای بیمه شخص ثالث برای جلوگیری از تقلبات

عصر اعتبار- رییس کل بیمه مرکزی در خصوص بیمه های درمان تکمیلی گفت: در چند سال اخیر تعرفه درمانی افزایش یافت و متعاقبا ضریب خسارت این رشته در صنعت بیمه صعودی شد و شرکت های بیمه تمام تلاششان را کرده اند تا پوشش های تکمیلی با قیمت مناسب تداوم یابد و گره ای از کار مردم گشوده شود.

راه‌اندازی کد یکتای بیمه شخص ثالث برای جلوگیری از تقلبات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصاد آنلاین، عبدالناصر همتی، رییس کل بیمه مرکزی در برنامه تیتر امشب گفت: تعیین نرخ حق بیمه ارتباط مستقیم با میزان دیه که از سوی قوه قضاییه تعیین می شود و در نهایت تعهدات شرکت بیمه دارد و افزایش سالانه آن نیز به خاطر همان تغییر میزان دیه است.

    وی گفت: میزان پرداخت خسارت در بیمه شخص ثالث فاجعه است، ادامه این روند و افزایش آمار تلفات حوادث رانندگی بسیار خطرناک است. سال گذشته ده هزار میلیارد تومان در این حوزه خسارت پرداخت کردیم.

    رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به این که یکی از مشکلات افزایش دیه، افزایش تقلب در صنعت بیمه است گفت: تعداد باندهای تصادفات ساختگی متاسفانه زیاد شده و تاکنون چندین باند دستگیر شده اند.

    وی گفت: بیمه مرکزی برای جلوگیری از تقلبات کد یکتای بیمه شخص ثالث را راه اندازی کرده است.

    همتی با تاکید بر این که کسانی که خودرو با قیمت بالای 140 میلیون تومان دارند، حتما بیمه بدنه بخرند در خصوص افت قیمت گفت: در حیطه کار بیمه نیست چون اعمال نظر در این کار سخت است و در صورت درخواست زیاد برای این مقوله شرکت های بیمه باید به فکر طراحی پوششی برای این مهم باشند.

    رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص بیمه های درمان تکمیلی گفت: در چند سال اخیر تعرفه درمانی افزایش یافت و متعاقبا ضریب خسارت این رشته در صنعت بیمه صعودی شد و شرکت های بیمه تمام تلاششان را کرده اند تا پوشش های تکمیلی با قیمت مناسب تداوم یابد و گره ای از کار مردم گشوده شود.

    همتی با اشاره به آثار برجام در صنعت بیمه گفت: پس از برجام، روابط بین المللی صنعت بیمه گسترش یافت که مثال عینی آن حادثه نفتکش ایرانی است که 30 درصد آن نزد شرکت های بیمه ایرانی بیمه شده است و الباقی تحت پوشش شرکت بیمه نروژی است.

    در حال تکمیل...

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو