عصر بازار

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن :

حمایت دولت، سکوی توسعه بازار سرمایه است

عصر اعتبار-توجه ویژه دولت به نقش بازار سرمایه نقطه عطفی برای اثرگذاری هرچه بیشتر این بازار در چرخه اقتصاد کشور است. با توجه به اینکه در سال های اخیر بانک ها بیشترین تاثیر را در اقتصاد کشور به عنوان یک نهاد مالی داشته اند، چرخش نگاه ها به سمت بورس نوید روزهای بهتر برای این بازار را به همراه دارد.

حمایت دولت، سکوی توسعه بازار سرمایه است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سنا ، محمودرضا خواجه نصیری، مدیرعامل تامین سرمایه تمدن ، با اشاره به نکات فوق بیان کرد: در سال های اخیر به وضوح دیده شد وضعیت بانک ها و ابزارهای موجود در بازار پول نتوانسته اند سامان چندانی به اقتصاد کشور بدهند. از سوی دیگر رویکرد بین المللی در خصوص تجهیز و تخصیص سرمایه از طریق بورس، این موضوع که استفاده از بازار سرمایه برای توسعه اقتصادی و تامین مالی صنایع بسیار کارآمد است را محرز کرده است.

    وی در ادامه بیان کرد: به نظر می رسد در شرایط فعلی، رویکرد اقتصادی کشور برای اینکه بتواند از بحران های مالی فاصله بگیرد، توجه هر چه بیشتر به بازار سرمایه است، چراکه بازار سرمایه از جهات بسیاری با مزیت های قابل توجه ای همراه است.

    خواجه نصیری در تشریح مزیت های بازار سرمایه اینچنین گفت: اولین مورد در خصوص مزیت های این بازار شفافیت قابل توجه آن است، در تمام دنیا بورس به واسطه انتشار کامل صورت های مالی شرکت ها از شفافیت بسیاری برخوردار است. همچنین کاهش هزینه تامین مالی دومین موردی است که این بازار را حائز اهمیت می کند. از سوی دیگر استفاده بیشتر از بازار سرمایه در اقتصاد می تواند واسطه گری های بانک ها را که منجر به کاهش شفافیت و افزایش هزینه می شود، به حداقل برساند.

    وی در ادامه با اشاره به حمایت های لازم از بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه طی سال های اخیر نگاه همواره اقتصادی کشور به سمت بازار پول بوده، بازار سرمایه نتوانسته نقش خود را در اقتصاد به خوبی ایفا کند. حصول به این نقطه علاوه بر نیاز به تلاش فعالان بازار سرمایه نیاز به حمایت جدی دولت دارد.

    مدیرعامل تامین سرمایه تمدن در ادامه با اشاره به اظهارات روز گذشته رییس جمهوری در خصوص بازار سرمایه بیان کرد: روز گذشته رییس جمهوری به عنوان شخص اول دولت، از بازار سرمایه حمایت کرده و این بازار را به عنوان یک ابزار خوب و جایگزین بخش مالی کشور معرفی کرد. همین حمایت کافی است تا بازار سرمایه بتواند به نقش مهم خود در اقتصاد برسد.

    وی در پایان بیان کرد: طبیعی است که بعد از سخنان رییس جمهوری نیاز به اجرای اظهارات ایشان در وزارتخانه های اقتصادی و همچنین دستگاه های پولی و مالی داریم. در این خصوص سیاست گذاران دولتی باید جذابیت های کنونی این بازار را به سرمایه گذاران معرفی کرده و فضایی را ایجاد کنند که به تعمیق هرچه بیشتر این بازار بیانجامد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی