عصر بازار

بیمه بیکاری به کاریابی ها واگذار شد؛

اجرای سراسری طرح از اواسط اسفند

عصر اعتبار- رئیس کانون کاریابی‌های کشور از واگذاری اختیار بیمه بیکاری به کاریابی ها از شنبه جاری خبر داد و گفت:در حال حاضر این طرح در ۲استان به صورت پایلوت انجام می شود که تا اواسط اسفند به صورت فراگیر این طرح در سراسر کشور اجرایی می شود.

اجرای سراسری طرح از اواسط اسفند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بابک هاشمی پور، رئیس کانون کاریابی‌های کشور از طرح تفویض اختیار بیمه بیکاری به کاریابی‌ها از شنبه هفته جاری خبر داد و گفت:در راستای تمهیداتی که برای کاریابی ها صورت گرفته بود، مقرر شد این موضوع از شنبه هفته جاری در استان های تهران و سمنان آغاز شده است. هماهنگی ادارات کار و تأمین اجتماعی و کاریابی های هر استان صورت گرفته است.

    وی  ادامه داد: خوشبختانه در 2 استان این طرح آغاز شده است. هفته آینده هم این طرح توسعه خواهد یافت و در مرحله دوم استان های شمال غرب کشور مانند همدان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و هرمزگان اضافه خواهند شد، تا اواسط اسفند به سمتی پیش می رویم که سراسر کشور بحث بیمه بیکاری به کاریابی ها واگذار می شود.

    رئیس کانون کاریابی‌های کشور «تشکیل پرونده»، «ثبت نام مشاوره شغلی»، «معرفی به فنی‌وحرفه‌ای»، «نهضت سواد آموزی(برای افراد کم سواد)، «حضور و غیاب هفتگی» و «معرفی به کار و به کارگماری» را 6 فرآیند معرفی مقرری بگیران بیمه بیکاری به بازار کار عنوان کرد و گفت: افراد متناسب با نوع مهارت و سوابق کاری از سوی کاریابی‌ها به کارفرمایان معرفی می‌شوند و اگر فرد مقرری بگیر از سوی کارفرما به کار گمارده شد گزارش جذب وی به کاریابی ارائه می‌شود که در این شرایط کاریابی‌ها از سوی تامین اجتماعی به دلیل به کارگماری مقرری بگیر بیمه بیکاری پاداش دریافت می‌کنند چراکه در این شرایط مقرری فرد بیکار قطع خواهد شد.البته علاوه بر این موارد عده ای هستند که اشتغال پنهان دارند یعنی علاوه بر اینکه کار می کنند از بیمه بیکاری نیز حقوق دریافت می کنند. این دسته از افراد شناسایی می شوند و از این طریق از بار مالی دولت کاسته می شود.

    به گزارش تسنیم، هفته گذشته نشست «رونمایی  از نرم افزار تحت وب بیمه بیکاری ( سابک ) و کارگاه آموزشی امور غیرحاکمیتی بیمه بیکاری به دفاتر کاریابی استان تهران» با حضور نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی، کانون کاریابی های سراسرکشور، روسا و نمایندگان انجمن های صنفی کاریابی‌های برخی استان‌های کشور برگزار و از سامانه بیمه بیکاری به صورت پایلوت رونمایی شد.

    در این جلسه مقرر شد آخرین هماهنگی‌های لازم بین ادارات بیمه بیکاری و تامین اجتماعی منطقه‌های مربوطه انجام گرفته و با توجه به آمادگی کامل کاریابی‌های منتخب و غالب دفاتر کاریابی استان تهران، بیمه بیکاری از هفته آینده، به این مراکز تفویض اختیار شود که آموزش‌های لازم استفاده از نرم افزار تحت وب سابک نیز توسط شرکت مربوطه ارائه شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی