عصر بازار

در بازارهای جهانی؛

سهام آسیایی افت کرد

عصر اعتبار- اکثر شاخص‌های مهم آسیایی به دنبال نتایج ضعیف‌تر وال‌استریت، افت کردند و سرمایه‌گذاران منطقه، همچنین در انتظار انتشار نتایج ربع سالانه شرکت‌ها هستند.

سهام آسیایی افت کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، روز پنج‌شنبه اکثر شاخص‌های مهم آسیایی به دنبال نتایج ضعیف‌تر وال‌استریت، افت کردند؛ ضمن اینکه سرمایه‌گذاران منطقه نیز در انتظار انتشار نتایج ربع سالانه شرکت‌ها هستند. این درحالی است که شرکت‌های ژاپنی، فصل درآمد خود را آغاز کرده‌اند.

    در حالی‌که صادرکنندگان بزرگ شامل خودروسازان و شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در مقادیر پایین‌تری معامله شدند، شاخص نیکی 0.43 درصد افت کرد. تویوتا و هوندا به ترتیب 1.08 درصد و 2.15 درصد سقوط کردند و اکنون هم 0.42 درصد از ارزش سهام خود را از دست داده اند.

    در عین حال بسیاری از سرمایه‌گذاران این منطقه، همچنان منتظر اعلام داده‌های درآمد شرکت‌ها هستند که قرار است در اواخر امروز اعلام شود.

    بزرگترین شاخص سهام آسیا- اقیانوسیه در خارج، یعنی ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی، 0.5 درصد افت کرد و از رکورد 10 ساله خود دورتر شد.

    در سئول شاخص کوسپی 0.48 درصد کاهش یافت. سهام شرکت‌های ساخت تراشه حافظه که وزن زیادی از این شاخص را به خود اختصاص می‌دهند، روز پنج‌شنبه در مقادیر پایین‌تری معامله شدند. سامسونگ الکترونیکس در ادامه افت‌های چند روزه خود امروز هم 0.89 درصد، سقوط کرد.

    در حالی که بیشترین زیرشاخه‌های سیدنی شاخص اس‌انپی/ای‌اس‌اکس 200 به جز تولیدکنندگان طلا، در مقادیر پایین‌تری معامله شدند، شاخص کل 0.56 درصد از ارزش خود را از دست داد.

    در بازارهای بزرگ چین نیز، نوار رشد 12 روزه شاخص هانگ‌سنگ در هنگ کنگ پاره شد و این شخص 0.18 درصد افت کرد. شاخص هانگ‌سنگ نیز که سال گذشته، بهترین عملکرد را در این حوزه داشته است، همچنان بالای 31000 واحد باقی ماند.

    بازارهای سرزمین اصلی چین اندکی افت کردند و کامپوزیت شانگ‌های 0.15 درصد افت را تجربه کرده و کامپوزیت شن‌زن هم 0.1 درصد از ارزش خود را از دست داد.

    روز پنج‌شنبه رویترز با اشاره به منابعی آگاه از دولت چین گفت که خبرهای حکایت از این دارد که احتمال دارد چین به دنبال توصیه‌هایی از سوی مقامات پکن، خریدهای اوراق قرضه آمریکایی را کاهش داده یا متوقف کند، البته این خبر ممکن است دقیق نبوده و جعلی باشند.

    این باعث شد سرمایه‌گذاران دوباره به سوی خرید اوراق رو بیاورند که این خبر خوبی برای دلار آمریکا است.

    دربرابر ین، دلار توانست اندکی رشد کند و به نرخ 111.67 ین در برابر هر دلار برسد.

    دلار به دنبال انتشار اخباری مبنی بر این که بانک ژاپن در نظر دارد برنامه خرید اوراق قرضه خود را کاهش دهد، این هفته در مقابل ین به شدت تضعیف شد. در ابتدای این هفته نیز، نرخ برابری این دو ارز، 113 ین در برابر هر دلار بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی