عصر بازار

جزئیات بودجه ۷۸۰۰ میلیاردی اشتغال در حوزه مسکن

عصر اعتبار- در برنامه پیش‌ بینی شده برای بازار مسکن در بودجه سال آینده با سرمایه گذاری حدود ۷۸۳۸ میلیارد تومانی حدود ۳۰۰ هزار شغل ایجاد می‌شود.

جزئیات بودجه ۷۸۰۰ میلیاردی اشتغال در حوزه مسکن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در برنامه ایجاد یک میلیون و 33 هزار شغل در سال آینده بخشی از آن به حوزه مسکن اختصاص دارد که قرار است در کنار اشتغال زایی به سمت بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده نیز حرکت شده باشد. دولت در بودجه سال بعد حدود 327 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در نظر گرفته از این رقم تا بیش از 7800 میلیارد تومان در بخش تامین و بازسازی مسکن هزینه خواهد شد. از این مبلغ حدود 3600 میلیارد تومان  از محل تسهیلات بانکی و منابع صندوق توسعه ملی و همچنین 4238 میلیارد تومان از محل وجوه اداره شد، یارانه سودتسهیلات و کمک های بلاعوض تامین می شود.

    برنامه اشتغال بودجه 1397 در حوزه مسکن در دو حوزه اجرایی می‌شود. کمک به احیای بافت‌های فرسوده در 100 هزار واحد مسکونی  که به ایجاد 240 هزار شغل منتهی می‌شود. از سوی دیگر پیش‌بینی شده تا 60 هزار شغل دیگر از راه کمک به تامین مسکن روستایی و اجتماعی  ایجاد می‌شود که 50 هزار واحد مسکونی شهری و 50 هزار واحد مسکونی روستایی را در برمی‌گیرد.

    برای حمایت از مسکن در بخش روستایی قرار است که تسهیلاتی با نرخ حدود پنج درصد و با متوسط 19 میلیون تومان پرداخت شود. برای مسکن در بخش اجتماعی و حمایتی نیز نرخ سود تسهیلات پنج درصدی است که در چهار بخش تسهیلات پرداخت خواهد شد. متوسط مبلغ تسهیلات برای ساخت مسکن ملکی و خرید (مسکن حمایتی) 40 میلیون تومان، متوسط مبلغ وام برای ساخت مسکن اجتماعی و استیجاری 50 میلیون تومان، مبلغ کمک اجاره ماهیانه 300 هزار تومان و وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن هفت میلیون و 500 هزار تومان است.

    در مجموع اهداف لایحه بودجه سال آینده برای احیای بافت‌های فرسوده در  پنج بخش انجام می شود؛ کمک به مردم برای بازسازی 100 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده، بازسازی 400 هزار واحد مسکونی تا سال 1400، ایجاد 240 هزار شغل، کمک به رونق مسکن و ارتقای سرانه فضای عمومی در مناطق هدف تا 35 درصد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی