عصر بازار

مبادله ۹.۴ میلیون فقره چک در آذرماه

عصر اعتبار- حدود ۹.۴ میلیون فقـره چک به مبلغی حدود ۶۲۵ هزار میلیارد ریال در آذرماه ۱۳۹۶ در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۲.۵ درصد کاهش و از نظر مبلغ ۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مبادله ۹.۴ میلیون فقره چک در آذرماه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، براساس آمار بانک مرکزی، در ماه مورد گزارش در استان تهران حدود 3.3 میلیون فقره چک به مبلغی بالغ بر 372 هزار میلیارد ریال مبادله شد. بر این اساس 52.8 درصد چک‌های مبادله‌ای کل کشور از نظر تعداد در آذرماه 1396 در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی مبادله شده است که به ترتیب با 34.9 درصد، 9.6 درصد و 8.3 درصد بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند.

    همچنین بـه لحاظ مبلغ 70 درصد از مبالغ چک‌های فوق در سـه استان تهران (59.6 درصد)، اصفهان و خراسان رضوی هر یک (5.2 درصد) مبادله شده است که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند.

    کاهش تعداد چک‌های وصولی

    به گزارش ایبِنا ، همچنین حدود 8 میلیون فقره چک به مبلغی حدود 490 هزار میلیارد ریال در آذرماه 1396 در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد 2.4 درصد کاهش و از نظر مبلغ 2.7 درصد افزایش نشان می‌دهد.

    در ماه مورد گزارش، در کل کشور 84.7 درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و 78.4 درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای وصول شد. همچنین حدود 2.8 میلیـون فقره چک بـه مبلغی بالغ بر297 هزار میلیارد ریال در استان تهران وصول شده است که از نظر تعداد 85.4 درصد و از نظر مبلغ 79.9 درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای وصول شده را تشکیل می‌دهد.

    در ماه مذکور در بین سایر استان‌های کشور بیشترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به کل چک‌های مبادله‌ای در استان، به ترتیب به استان‌های گیلان (87.8 درصـد)، یزد (87.7 درصـد) و البرز (86.5 درصد) اختصاص یافته اسـت و اسـتان‌های کهگیلویه و بویراحمد (73.6 درصـد)، کردستان (77.8 درصد) و خراسان شمالی (79 درصد) پایین‌ترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به کل چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

    در ماه مورد گزارش، در بین سایر استان‌های کشور بیشترین نسبت مبالغ چک‌های وصولی به کل مبالغ چک‌های مبادله‌ای در اسـتان به ترتیب به استان‌های بوشـهر (84.1 درصـد)، خوزسـتان (83.3 درصد) و کرمانشاه (82.3 درصــد) اختصاص یافته است و استان‌های گلستان (62.7 درصد)، خراسان شمالی (62.8 درصد) و آذربایجان غربی (68.1 درصـد) کمترین نسبت مبالغ چک‌های وصولی بـه کل مبالغ چک‌های مبادله شـده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو