عصر بازار

رئیس کمیسیون تخصصی املاک کشوری مطرح کرد:

پرداخت تسهیلات به سازندگان رونق‌بخش بازار مسکن است

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون تخصصی املاک کشوری گفت:پرداخت تسهیلات به سازندگان یکی از راه های اصلاح صنعتی سازی در ساخت و ساز کشور است.

پرداخت تسهیلات به سازندگان رونق‌بخش بازار مسکن است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسام عقبایی رئیس کمیسیون تخصصی املاک کشوری با بیان اینکه ورود سایر بانک‌ها به حوزه پرداخت تسهیلات مسکن می‌تواند در افزایش تعداد تسهیلات مؤثر باشد ،گفت: در فاز اول پرداخت این تسهیلات می توانیم به تعدیل شدن قیمت‌ها در بازار مسکن نزدیک‌تر شویم.

    وی در ادامه افزود: در فاز دوم پرداخت تسهیلات باید به حوزه کیفیت، افزایش مدت زمان بازپرداخت تسهیلات، کاهش نرخ سود بانکی و افزایش میزان تسهیلات نزدیک‌تر شویم.

    عقبایی با بیان اینکه شورای پول و اعتبار ،بانک مرکزی و دولت باید در خصوص افزایش توان قدرت خرید مردم اقدامات لازم را انجام دهند، گفت: دولت باید در گام‌های بعدی برای خانه‌هایی که خارج از طرح دریافت تسهیلات هستند اقدامات لازم را انجام دهد تا توازن در عرضه و  تقاضا ایجاد شود.

    رئیس کمیسیون تخصصی املاک کشوری تصریح کرد: ورود سایر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات می‌تواند هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی در رونق بازار مسکن مؤثر باشد و ناتوانایی بانک مسکن در تأمین منابع مالی را پوشش دهد.

    وی توضیح داد: هم اکنون اصولی‌ترین راه برای رونق بازار مسکن ،پرداخت تسهیلات به سازندگان واحد‌های مسکونی است زیرا در شرایط فعلی 90 درصد از ساخت و ساز‌ها به شکل بومی‌سازی صورت می گیرد.

    عقبایی در پایان گفت: صنعتی‌سازی صورت گرفته به بدترین شیوه ممکن در کشور،  با پرداخت تسهیلات به سازندگان  اصلاح می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی