عصر بازار

مکانیزم جدید تامین مالی واحدهای کوچک صنعتی

عصر اعتبار- به منظور رفع مشکلات واحدهای صنفی-تولیدی برنامه مدونی جهت به کارگیری مکانیزم‌های جدید تأمین مالی برای واحدهای صنعتی کوچک تهیه و در مرحله تدوین زمینه‌های اجرایی است که در این راستا برنامه مذکور در برخی نقاط به صورت پایلوت آغاز شده است.

مکانیزم جدید تامین مالی واحدهای کوچک صنعتی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، شهرک صنعتی منطقه‌ای است که به منظور توسعه صنعتی و متمرکزشدن تولیدات صنعتی در نظر گرفته شده است و فقط شامل تعدادی کارخانه و کارگاه تولیدی می‌شود که در این راستا توسعه و تکمیل زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری در نواحی و شهرک‌های صنعتی موجود از اولویت های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی است.

    گفتنی است که در حال حاضر 960 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب با 80 هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد که بعضا با مشکلات عدیده ای از جمله سرمایه در گردش و مشکل نقدینگی مواجه هستند.

    از اهداف مورد نظر در بهبود وضعیت واحدهای صنعتی علاوه بر پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی، تشکیل زنجیره‌های تامین کالای تولیدی ایران و ایجاد پیوند و اتصال میان تولیدکنندگان ومصرف کنندگان با رونق بخشیدن به کارخانجات مستقر در شهرک‌ها ونواحی صنعتی و صنوف تولیدی بود تا موجبات عرضه محصولاتی را که از لحاظ کیفی و قیمتی مناسب هستند فرآهم و با افزایش قدرت خرید مردم بتواند با محصولات وارداتی رقابت کند.

    به همین منظور قرار است برنامه مدونی جهت به کارگیری مکانیزم‌های جدید تأمین مالی برای واحدهای صنعتی کوچک تدوین شود که در این رابطه می‌توان به اقداماتی نظیر تامین مالی زنجیره تأمین، برات و خرید دین و شناسایی تولیدکنندگان معتبر و اعتبار سنجی آن‌ها اشاره کرد.

    در همین راستا فرشاد مقیمی- معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی– با اشاره به اینکه مکانیزم جدید تامین مالی واحدهای کوچک صنعتی در شهرک‌های صنعتی موجب خواهد شد تا بخشی از مشکلات مالی واحدهای صنعتی کوچک برطرف شود، اظهار کرد: با این مکانیزم هزینه انبارداری حذف و قبل از تولید محصول توسط تولیدکنندگان، بخشی از منابع تولیدی پیش فروش می‌شود تا از تاخیر زمانی در دریافت منابع مالی جلوگیری شود.

    وی ادامه داد: این مکانیزم همچنین در کاهش هزینه‌های مالی واحدهای صنعتی کوچک تاثیرگذار است و علاوه بر این موجب خواهد شد که به جای خروج ارز از کشور به ازای ورود تکنولوژی بتوانیم محصولات خود را به فروش رسانیم و تکنولوژی‌های مدنظر خود را وارد کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی