عصر بازار

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معاون اتاق تهران :

کاهش درآمد وزارت جهاد در بودجه سال آینده

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معاون اتاق تهران گفت: بودجه سال آینده وزارت جهادکشاورزی، به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال کاهش یافته است.

کاهش درآمد وزارت جهاد در بودجه سال آینده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کاوه زرگران رئیس اتاق بازرگانی،صنایع و معاون اتاق تهران ، با اشاره به کاهش بودجه خرید تضمینی گندم در بودجه سال آینده اظهار کرد: در بودجه سال 97، یارانه خرید تضمینی گندم 5 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است، که به نظر می رسد دولت به دنبال پرداخت مابه التفاوت آن از محل اوراق قرضه است.

    وی در ادامه افزود: اجرایی شدن این طرح، غیرکارشناسی است؛ چراکه دولت، بودجه جاری خود را نباید از اوراق قرضه تامین کند.

    این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به تعهد دولت مبنی بر خرید تضمینی گندم ، هر گونه قصور و تغییر سیاست از سوی دولت در این بخش زراعی تاثیرگذار خواهد بود.

    زرگران با اشاره به اینکه بخش خصوصی پیشنهاد اجرای قیمت تضمینی گندم را به دولت داده است، گفت: با توجه به بودجه خرید تضمینی گندم، باید سیاست قیمت تضمینی گندم به سبب پرداخت مابه التفاوت گندمکاران و کاهش بار مالی دولت اجرا شود، در غیر این صورت بودجه 5 هزار میلیارد تومانی جوابگوی خرید تضمینی نخواهد بود.

    این مقام مسئول از کاهش درآمد وزارت جهاد کشاورزی در بودجه سال آینده خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از 10 هزار و 8 میلیارد و 500 میلیون ریال درآمد وزارت جهاد کشاورزی از محل اخذ تعرفه و مابه التفاوت واردات انواع محصولات کشاورزی تامین می شد، در حالیکه در بودجه سال آینده این درآمد( با کاهش یک چهارم)، به 2 هزار و200 میلیارد ریال کاهش یافت.

    وی ادامه داد: با توجه به آنکه پتانسیل باغی و زراعی کشور جوابگوی نیاز کشور نخواهد بود، میزان واردات تغییر محسوسی نخواهد داشت و تنها جای سوال است که با وجود کاهش درآمد حاصل از اخذ تعرفه وزارت جهاد ، مابقی منابع از چه محلی تامین می شود.

    رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اتاق تهران با اشاره به وضع بودجه بخش کشاورزی در سال آینده ، یادآور شد: براساس لایحه بودجه 97، وزارت جهاد کشاورزی 4 هزار و 562 میلیون ریال از محل واگذاری دارایی های مالی در بخش های مختلف درآمد کسب می‌کند که این رقم نسبت به بودجه سال آینده افزایش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی