عصر بازار

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران؛

۷۱۲ فقره کارت بازرگانی از ابتدای امسال باطل شد

عصر اعتبار- رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از ابطال ۷۱۲ فقره کارت بازرگانی طی ده ماهه امسال خبر داد و گفت: کارت‌های فاقد ضوابط مندرج در آئین نامه دولت از چرخه فعالیت‌های تجاری خارج می‌شوند.

۷۱۲ فقره کارت بازرگانی از ابتدای امسال باطل شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مجتبی خسروتاج ضمن اشاره به وجود 20 هزار فقره کارت فعال بازرگانی در ایران افزود: سال گذشته 964 فقره و طی 10 ماهه سال جاری 712 فقره کارت بازرگانی در سراسر کشور مسدود شده است.

    وی در ادامه با اشاره به موضوع عملیات پایش و غربالگری کارت‌های بازرگانی از سوی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتاق‌های بازرگانی استان‌ها اظهارداشت: بر اساس این مکانیزم کارت‌های فاقد ضوابط مندرج در آئین نامه دولت از چرخه فعالیت‌های تجاری خارج می‌شوند.

    رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: عدم نظارت کافی و بی‌دقتی در زمان صدور کارت‌های بازرگانی طی دو دهه گذشته بیش از سایر عوامل منجر به سوء استفاده از این کارت‌ها در کشور شده است.

    وی همچنین افزود: صدور کارت‌های بازرگانی منوط به شرایط لازم منجمله تائید فرد متقاضی از سوی دو نفر فعال اقتصادی باتجربه، داشتن دفتر و محل کسب و کار، ارائه سوء پیشینه و نداشتن سابقه کیفری است.

    خسرو تاج تصریح کرد: در حال حاضر قانون تشکیل پرونده برای صدور کارت‌های بازرگانی را بر عهده اتاق‌های بازرگانی گذاشته شده است.

    وی گفت: در دوره‌ای این مهم به صورت متمرکز در تهران انجام می‌شدولی اکنون به صورت غیرمتمرکز در سطح استان‌ها انجام می‌شود.

    رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه کارت‌های بازرگانی برای تجارت خارجی صادر می‌شود، افزود: افراد علاقمند به فعالیت در این حوزه باید از مقررات صادرات و واردات مطلع و همینطور از ضوابط مترتب در امر تجارت آگاهی کامل داشته باشند.

    وی ضمن اشاره به این جمله که تجارت خارجی می‌تواند یکی از رشته‌های اشتغالزا در کشور باشد، یادآورشد: اگر افراد بصورت حرفه‌ای در این رشته فعالیت وارد شوند می‌توانند به توسعه تجارت مملکت کمک شایان توجهی کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو