عصر بازار

صنعتگران چشم انتظار مصوبه دولت

عصر اعتبار- پیشنهاد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به منظور تسهیل ایجاد شهرک‌های صنعتی غیردولتی در انتظار تصویب و ابلاغ هیات دولت است که نهایتا تا پایان سال رخ می‌دهد.

صنعتگران چشم انتظار مصوبه دولت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا ، فرشاد مقیمی ، معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ، با اشاره به اینکه طبق قانون و سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی دو مسیر برای شهرک‌های صنعتی غیردولتی تعریف شده است، اظهار کرد: یک مساله مربوط به شرکت‌هایی است که دستگاه‌های دولتی در آن مشارکت دارند و مساله دوم قانون واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌های صنعتی است که براساس آن مشخص شده نگهداری و اداره امور شهرک‌های صنعتی تحت شرایط تعریف شده نباید توسط دولت مدنظر قرار گیرد.

    وی ادامه داد: در بحث مربوط به ایجاد شهرک‌های صنعتی در جایی که متقاضی بخش خصوصی وجود دارد دولت نباید ورود کند، اما مشکلی که در این رابطه با آن مواجه بوده و هستیم مربوط به بحث اراضی است. تغییر کاربری اراضی برای دولت به صورت رایگان انجام می‌شود اما بخش خصوصی باید رقم قابل توجهی را جهت تغییر کاربری اراضی پرداخت کند؛ بنابراین قیمت تمام شده شهرک‌های صنعتی خصوصی بیشتر از شهرک‌های صنعتی دولتی تمام می‌شود و این مساله شرایط را برای فعالیت بخش غیردولتی دشوار می‌کند.

    معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از ارائه پیشنهاد این سازمان به هیئت دولت خبر داد و اعلام کرد: پیشنهادی به هیات دولت جهت کمک به بخش خصوصی در راستای ایجاد شهرک‌های صنعتی غیردولتی ارائه شد که در کمیسیون‌های مربوطه مورد بررسی قرار گرفت. پیشنهادی که به صورت مشترک با همکاری سازمان امور اراضی ارائه و مراحل پایانی خود را سپری کرده و در انتظار تصویب نهایی توسط هیات وزیران است.

    مقیمی افزود: براساس این مصوبه که احتمالا تا پایان سال جاری ابلاغ خواهد شد، بخش خصوصی اراضی مورد نظر خود را جهت ایجاد شهرک صنعتی بدون پرداخت هزینه تغییر کاربری در اختیار خواهد داشت  که بخش قابل توجهی از هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

    به گفته وی، در حال حاضر 89 جواز برای شهرک‌های صنعتی غیردولتی صادر شده که 45 مورد آن به بهره برداری رسیده و 120 هزار نفر مشغول به فعالیت شده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو