عصر بازار

صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک :

ضمانت نامه سرمایه گذاری ۱۸۸۰ میلیارد ریالی برای صنایع کوچک صادر شد

عصر اعتبار- صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اعلام کرد: یک هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال ضمانت نامه در ۹ ماهه امسال برای صنایع کوچک صادر و تمدید شد که در همسنجی با پارسال رشد ۸۲ درصدی را نشان می دهد.

ضمانت نامه سرمایه گذاری ۱۸۸۰ میلیارد ریالی برای صنایع کوچک صادر شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ، 9 ماهه 96 از نظر تعداد 147 فقره ضمانت نامه صادر و 115 ضمانت نامه تمدید شده است.

    همچنین در مدت این گزارش ، بیش از 43 درصد ضمانت نامه های صادر شده برای طرح های ایجادی صنایع کوچک به مبلغ 530 میلیارد ریال و 38 درصد ضمانت نامه های صادره برای سرمایه درگردش واحدهای تولیدی کوچک به ارزش 470 میلیارد ریال بود.
    برپایه این گزارش، استان های خراسان رضوی، گیلان، خوزستان، ایلام و کرمانشاه در 9 ماهه امسال پیشتاز دریافت ضمانت نامه برای صنایع کوچک بوده اند.
    علاوه براین استان های زنجان، چهارمحال و بختیاری و یزد کمترین ضمانت نامه را در این مدت دریافت کرده اند.
    بانک سینا بیشترین ضمانت نامه را برای صنایع کوچک دریافت کرده و پس از آن بانک های ملی، کشاورزی، صنعت ومعدن و انصار رتبه های بعدی را در دریافت ضمانت نامه دارا هستند
    بنابراین گزارش، صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تا مبلغ 30 میلیارد ریال که 70 درصد اصل و سود تسهیلات (مناطق محروم تا 85 درصد) برای صنایع کوچک است و نزد نظام بانکی، موسسه های مالی و دیگر ذینفعان ضمانت می کند.
    همچنین این صندوق برای فعالان صنایع کوچک، ضمانت نامه های حسن انجام تعهدات، ضمانت نامه اعتبار خریدار، ضمانت نامه شرکت در مناقصه و ضمانت نامه پیش پرداخت صادر می کند.
    «محمدحسن مقیسه» مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با بیان اینکه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک قدمت طولانی ندارد و نزدیک به 10 سال از فعالیت آن می گذرد، افزود: مهمترین هدف این صندوق، توسعه سرمایه گذاری بخش غیردولتی در صنایع کوچک، کوتاه کردن مدت زمان اجرای طرحهای اشتغالزا و دارای توجیه اقتصادی، با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته و تضمین و تسهیل در توثیق تسهیلات اعطایی بانکها و موسسه های مالی و اعتباری به صنایع کوچک است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی