عصر بازار

با حذف دفترچه درمانی؛

ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی با ارائه کدملی

عصر اعتبار- در مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی، تولید نسخه الکترونیک انجام می شود و پرونده الکترونیک در حال پیاده شدن است.

ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی با ارائه کدملی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بیمه شدگان در هنگام مراجعه به مراکز درمانی ملکی این سازمان نیازی به ارائه دفترچه درمانی ندارند و با ارائه کدملی خدمات موردنیاز را دریافت می کنند.

    نسخه الکترونیک در تمامی مراکز بستری و سرپایی تأمین اجتماعی تولید می شود و بعد از مراجعه بیمار به مراکز درمانی تأمین اجتماعی و تأیید استحقاق درمان بقیه مراحل به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

    با اجرای برنامه حذف دفترچه در مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی بیش از ٣٦ میلیون نسخه الکترونیک تولید شده است.

    در سازمان تأمین اجتماعی از سال جاری حرکت جدیدی برای توسعه برنامه نسخه الکترونیک به مراکز درمانی طرف قرارداد آغاز شده و مراکز درمانی طرف قرار داد در استانهای یزد، اصفهان، گیلان و مازندران به سامانه نسخه الکترونیک متصل شده‌اند.

    این برنامه از سال گذشته در یزد به صورت پایلوت آغاز شده و ٣۰٩ پزشک وارد سامانه شده اند که تقریبا ٥۰ درصد پزشکان این شهر را شامل می شوند و در ماه های اخیر ١٢٧ هزار نسخه به صورت الکترونیک تولید شده است. استانهای گیلان، مازندران و اصفهان نیز اخیرا به سامانه نسخه الکترونیک متصل شده اند و برای توسعه این برنامه تلاش گسترده ای در سازمان تأمین اجتماعی صورت می گیرد.

    به گزارش سازمان تامین اجتماعی، برنامه نسخه الکترونیک گامی اساسی در استقرار دولت الکترونیک در حوزه سلامت است و فواید بسیاری دارد که با نهایی شدن مراحل تحقیقاتی نتایج بیشتری نیز آشکار می شود.

    تولید نسخه الکترونیک اولین گام در ایجاد پرونده الکترونیک است و پس از فراهم شدن امکان تولید نسخه الکترونیک، اطلاعات بیماران ذخیره و به راحتی در دسترس پزشک معالج و سایر پزشکانی که در آینده خدماتی را به بیمار ارائه می دهند، قرار می گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی