عصر بازار

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت اعلام کرد:

کارت بازرگانی موقت یا اجاره‌ای نداریم

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت: هیچ گونه کارت بازرگانی تحت عنوان " موقت" و "یک بار مصرف" و یا عناوین مشابه(اجاره‌ای) صادر نمی‌شود.

کارت بازرگانی موقت یا اجاره‌ای نداریم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از شاتا، علی علی آبادی فراهانی در خصوص برخی اخبار منتشر شده در رسانه ها مبنی بر " واردات 4 هزار میلیارد تومان کالا با 44 کارت بازرگانی اجاره‌ای" تصریح کرد: از ابتدای امسال در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در راستای ساماندهی و بررسی صلاحیت حرفه ای دارندگان کارت بازرگانی و به منظور غربال گری کارت‌های صادره موجود، کارگروه پالایش کارت بازرگانی تشکیل شده است.

    وی با اشاره به وظایف این کارگروه افزود: پس از بررسی لازم در خصوص احراز صلاحیت حرفه‌ای متقاضیان جدید دریافت کارت و بررسی عملکرد دارندگان کارت بازرگانی فعلی، در صورت مشاهده موارد خارج از ضابطه، درخواست جدید و یا کارت های موجود ابطال می شود.
    علی آبادی فراهانی همچنین یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها مکلف شده اند تا از صدور هر گونه کارت بازرگانی تحت عنوان " موقت" و "یک بار مصرف" و یا عناوین مشابه خودداری کنند.

    مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص خبر دیگری با عنوان " مرزهای سیستان و بلوچستان دروازه کالاهای خارجی، واردات 900 میلیاردی از گمرکات جنوب شرق در 5 ماهه اول سال" یادآور شد: سیستان و بلوچستان از استان‌های مرزی کشور و دارای حدود 1.5 میلیون نفر مرزنشین و 7 بازارچه مشترک مرزی است و بر اساس قانون ساماندهی مبادلات مرزی مشمول مبادلات مرزی خواهد بود.

    خروج اقلام وارداتی از سیستان و بلوچستان با نظر شورای ساماندهی مبادلات مرزی و استرداد معافیت‌های متعلقه امکان پذیر است

    علی آبادی فراهانی با اعلام اینکه واردات توسط مرزنشینان و شرکت‌های تعاونی آن‌ها صرفاً پس از صادرات کالا و بر اساس فهرست اقلام قابل ورود امکان پذیر است، افزود: با توجه به اینکه این ورود اقلام در راستای تأمین معیشت مرزنشین است پس بر اساس ماده 9 قانون ساماندهی مبادلات مرزی در سطح استان توزیع می‌شود و خروج این اقلام از استان پس از کسب نظر شورای ساماندهی مبادلات مرزی و استرداد معافیت‌های متعلقه امکان پذیر است.
    وی در پایان تصریح کرد: واردات کالا از منطقه آزاد چابهار نیز تحت قوانین مربوط به مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو