عصر بازار

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی؛

سرمایه صندوق سرمایه‌گذاری معدنی باید ۱۵ برابر شود

عصر اعتبار-مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی گفت: علی‌ رغم افزایش ۱۰۰ میلیارد تومانی سرمایه این صندوق، باید این رقم به ۱۵۰۰ میلیارد تومان برسد.

سرمایه صندوق سرمایه‌گذاری معدنی باید ۱۵ برابر شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، فرید دهقان با بیان اینکه توسعه معادن کوچک و متوسط یکی از وظایف اصلی صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی است، اظهار کرد: این صندوق جزو معدود ارگان‌های حاکمیتی است که به صورت مستقیم ملزم به حمایت از بخش خصوصی شده است و از این بابت می‌توان گفت که نقش بسیار مهمی در موضوع توسعه معدن، به خصوص معادن کوچک و متوسط دارد.

    مدیرعامل تازه منصوب شده صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی ادامه داد: با توجه به ابعاد بخش معدن، ارقامی که برای موضوع حمایت از معادن مطرح می‌شود، باید متناسب باشد و حالا باید دید که حتی با افزایش 100 میلیارد تومانی سرمایه این صندوق آیا می‌توان اهداف مشخص شده در این زمینه را محقق کرد یا نه.

    وی در این باره افزود: جواب سوال طرح شده مشخص است و باید گفت در این حوزه کمبود وجود دارد که باید با یافتن راهکارهای شدنی بررسی شود که به چه صورت می‌توان تامین مالی را از طرق مختلف انجام داد، چراکه اعتقاد داریم باید بحث تامین مالی به گونه‌ای باشد که کمترین وابستگی به منابع عمومی دولت به وجود آید.

    دهقان با اشاره به برنامه‌های خود در صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی بیان کرد: موضوع کاهش بروکراسی اداری برای صدور ضمانت نامه ها به معادن از جمله برنامه‌هایی است که برای این صندوق در نظر گرفته شده و باید گفت با وجود اقداماتی که در خصوص استقرار میزهای صندوق بیمه در دفاتر استانی سازمان نظام مهندسی معادن اعتقاد داریم که باید با ایجاد یک بیس مشترک کلیه مراجعه به مراکز و صندوق را جهت دریافت ضمانت‌نامه‌های تسهیلات کاهش دهیم.

    وی با اشاره به دیگر برنامه‌های خود در صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی گفت: موضوع مهمی که در نظر داریم حتما مورد توجه قرار بگیرد، شفاف‌سازی در امور صندوق است تا مشتریان ما به طور شفاف در جریان امور و اقدامات صورت گرفته باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو