عصر بازار

خروج از رکود تأثیری بر بازار سهام ندارد

عصر اعتبار- یکی از موضوعات مورد توجه در خصوص بازار سهام بهبود شرایط اقتصادی کشور و گذر آن از دوران رکود است که تأثیر خود را بر صنایع مختلف خواهد گذاشت.

خروج از رکود تأثیری بر بازار سهام ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، چند ماه گذشته عواملی، چون افزایش نرخ دلار، رشد قیمت جهانی نفت، بهبود وضعیت جهانی کالا‌ها و کاهش نرخ سود بانکی موجب ورود نقدینگی جدید به بازار سهام و در پی آن رشد شاخص بورس شد.

    یکی از موضوعات مورد توجه در خصوص بازار سهام بهبود شرایط اقتصادی کشور و گذر آن از دوران رکود است که تأثیر خود را نیز بر صنایع مختلف خواهد گذاشت.

    همایون دارابی کارشناس بازار سهام  با اشاره به بهبود شرایط بازار سرمایه با گذر اقتصاد از رکود، اظهار کرد: بخش عمده شاخص بورس، وابسته به بازار‌های جهانی است و همچنین فروش آن وابسته به دلار است که این امر می‌تواند بر شاخص‌ها تأثیر گذارد.

    وی با اشاره به اینکه شرکت فولاد، شرکت معدنی و پتروشیمی از نرخ جهانی رشد کرده است، تصریح کرد: اکثر این شرکت‌ها، چون با نرخ دلار به فروش می‌رسند، می‌توانند در روند بازار تدثیرگذار باشند.

    دارابی در ادامه یادآورشد: گزارش‌ها حاکی از آن است که تغییر قیمت در کالا‌ها می‌تواند بر روند شاخص‌ها تأثیر گذارد. به عنوان مثال سنگ آهن در گذشته 55 دلار بود و اکنون به 77 رسیده است.

    این کارشناس بازار سهام با اشاره به اینکه هم اکنون، بیشترین بهبود بر روی دلار و قیمت است، اذعان کرد: این دو صنایع در بازار سهام نقش بسزایی دارند و هر تغییری در آنها می‌تواند در بازار اثرگذار باشد.

    دارابی با بیان اینکه روند بهبود بازار و خروج از رکود به شرایط و مصوبه‌هایی که به مجلس ارسال شده بستگی دارد، افزود: اگر این مصوبه‌ها به تصویب برسد به مراتب می‌تواند در بازار سهام تأثیرات مثبتی به همراه داشته باشد.

    این کارشناس بازار سهام افزود: هر چند شاخص بورس می‌تواند به عنوان یکی از مولفه‌های نشان دهنده وضعیت کلی بازار سهام مورد توجه قرار گیرد، اما برای خرید و فروش سهام، سهامداران باید وضعیت جهانی صنایع، وضعیت صنعت در داخل کشور و شرایط تولید و گزارش‌های شرکت‌ها را مورد بررسی قرار دهند.


    وضعیت بازار روند مثبتی را نسبت به ماه‌های آتی خواهد داشت
    در ادامه علی عباسی کارشناس بازار سهام  دراین باره گفت: رشد قیمت در بازار می‌تواند بر بازار تأثیرگذار باشد و هر تغییری می‌تواند تأثیرات خود را به همراه داشته باشد.

    وی با بیان اینکه خروج از رکود در بازار هنوز به‌صورت ملموس در بورس مشاهده نشده است، اظهار کرد: این امر بستگی به شرایط شرکت‌ها دارد که روز به روز در حال تغییر هستند، این درحالی است که همیشه خروج از رکود تأثیری بر بازار ندارد.

    عباسی در ادامه از پیش بینی بازار در ماه‌های آتی خبر داد و تصریح کرد: به طور قطع، وضعیت بازار روند بهتر و مطلوبی را نسبت به ماه‌های آینده خواهد داشت که البته این امر منوط به تغیر شرکت‌ها در بازار است.

    به گفته این کارشناس بازار سهام، امیدواریم وضعیت بازار روند مثبتی را درپیش گیرد، چرا که این روند می‌تواند در خرید سهامداران و همچنین شرکت‌ها تأثیرگذارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو