عصر بازار

بودجه ۹۷ و پیش بینی ایجاد شغل برای بیش از ۲۵ هزار نفر در حوزه حمل ونقل

عصر اعتبار- دولت دوازدهم در لایحه بودجه ۱۳۹۷ پیش بینی کرده است که با بودجه ۱۶۱ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال برای ۲۵ هزار و ۱۳۰ نفر در بخش حمل و نقل شهری و برون شهری شغل ایجاد کند.

بودجه ۹۷ و پیش بینی ایجاد شغل برای بیش از ۲۵ هزار نفر در حوزه حمل ونقل
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، براساس برنامه پیش بینی شده دولت برای ایجاد یک میلیون و 33 هزار شغل در لایحه بودجه سال آینده، 25 هزار و 130 شغل به حوزه حمل و نقل مربوط می شود که از این میزان 22 هزار و 380 شغل مربوط به حمل و نقل درون شهری و 2 هزار و 750 شغل نیز مربوط به حمل و نقل برون شهری است.
    همچنین دولت در لایحه بودجه 1397 حدود 161 هزار و 440 میلیارد ریال سرمایه گذاری در نظر گرفته است که از این میزان 2 هزار و 986 میلیارد تومان آورده بخش خصوصی و 13 هزار و 158 میلیارد تومان از تسهیلات بانکی، کمک بلاعوض دولت، وجوه اداره شده و یارانه سود تسهیلات تامین می شود.
    پیش بینی شده است در حوزه حمل و نقل درون شهری 15 هزار دستگاه تاکسی، 2 هزار اتوبوس، 2 هزار مینی بوس، 2 هزار ون و کامیونت، 20 هزار وانت، 50 هزار موتورسیکلت برقی و یک هزار واگن مترو جایگزین شود.
    همچنین در بخش حمل و نقل برون شهری به منظور نوسازی ناوگان های حمل و نقل باری جاده ای (کامیون) 10 هزار دستگاه، نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی در حوزه واگن مسافری 200 دستگاه، لوکوموتیو 100 دستگاه و واگن باری 2 هزار دستگاه جایگزین شود.
    اهداف لایحه بودجه 1397 برای جایگزینی تاکسی در 6 بخش جایگزینی 15 هزار دستگاه تاکسی درون‌شهری در سال آینده، جایگزینی 60 هزار دستگاه تاکسی درون‌شهری‌ تا سال 1400، صرفه‌جویی سوخت به میزان 45میلیون و 990 هزار دلار در سال، کاهش انتشار گازهای آلاینده به میزان 287 هزار تن در سال، ایجاد سه هزار شغل در سال (در کارخانه تولیدکننده) و بهبود و تسهیل بخش حمل و نقل عمومی خلاصه می شود.
    کاهش آلاینده‌های هوا در شهرهای بزرگ و صنعتی، افزایش سطح رضایتمندی قشر تاکسیران سراسر کشور، رعایت توان مالی تاکسیرانان، ارتقای سطح رفاه عمومی و احترام به شهروندان با جایگزینی خودروهای مناسب، افزایش ایمنی مسافران تاکسی‌ها، صرفه جویی در مصرف سوخت مایع و جایگزینی بنزین با سوخت گاز طبیعی، تامین مالی غیرتورمی از سیستم بانکی، استفاده از ظرفیت های تولید داخلی و تقویت زنجیره تولید خودرو و قطعه سازان، کمک دولت به جریان جایگزینی، پایش بهتر ناوگان تاکسی با استفاده از دستگاه موقعیت یاب (جی.پی.اس) نیز از مزایای طرح جایگزین تاکسی فرسوده در لایحه بودجه 1397 اعلام شده است.
    در همین رابطه پیش بینی شده است قیمت متوسط هر دستگاه تاکسی 35 میلیون تومان، تاکسی جایگزین گازسوز، سهم آورده متقاضی (با احتساب ارزش اسقاطی) 28 درصد، سهم آورده خودروساز (حقوق و عوارض قطعات یدکی) 14 درصد، نظام بانکی 58 درصد، نرخ سود تسهیلات 11 درصد، یارانه سود تسهیلات هفت درصد و دوره بازپرداخت تسهیلات 48 ماه باشد.
    منابع مالی مورد نیاز برای تامین 15 هزار دستگاه تاکسی درون‌شهری در سال آینده 442 میلیارد و 500 تومان است که پیش بینی شده است سهم یارانه سود تسهیلات دولت 37 میلیارد و 500 میلیون تومان، سهم آورده خودروساز
    (حقوق و عوارض قطعات یدکی) 75 میلیارد تومان، منابع بانکی 262 میلیارد و 500 میلیون تومان و آورده متقاضی 67 میلیارد و 500 میلیون تومان باشد.
    تامین منابع مالی دولت به صورت یارانه سود تسهیلات، همراهی نظام بانکی، ایفای نقش شهرداری در تامین منابع و از رده خارج کردن تاکسی فرسوده، استفاده حداکثری از توان مردم و بخش خصوصی، تولید خودروهای با استانداردهای یورو 4، رعایت مصوبات شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در انتخاب نوع تاکسی، استفاده از حداکثر توان داخلی کشور از الزام هایی است که برای اجرای طرح جایگزینی تاکسی در لایحه بودجه 1397 عنوان شده است.
    رییس جمهوری نوزدهم آذرماه با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه 1397 کل کشور را تقدیم کرد.
    سقف بودجه مورد نظر دولت برای سال آینده 11 میلیون و 949 هزار و 354 میلیارد و 674 میلیون ریال است.
    گفتنی است یکی از محورهای مهم لایحه بودجه سال آینده ایجاد یک میلیون و 33 هزار شغل با سه میلیون و 270 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری است

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو