عصر بازار

در آمد موزه‌ها به آنها بر می‌گردد

عصر اعتبار- معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: در سازمان برنامه‌و‌بودجه مصوب شد تا درآمدهای موزه‌ها، محوطه‌ها و سایت‌ها با نام و حساب اختصاصی آن‌ها به خزانه عمومی دولت واریز شود و بدون کسر به خود این بخش‌ها برگردد.

در آمد موزه‌ها به آنها بر می‌گردد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان، محمد حسن طالبیان گفت: این روند و گشایش حساب اختصاصی برای تک تک موزه‌ها و سایت‌ها، دیگر به جای بخشی از درآمد، همه درآمد به خودشان بر می‌گردد.

    وی افزود: ابتدا همه پول‌ها و درآمد اکتسابی سالیانه برای کنترل با نام خود موزه یا سایت و پایگاه بهخزانه می‌رود و پس از انجام کنترل و مراتب لازم، همه مبلغ به‌‌ همان میزان واریزی به خود مراکز تخصیص می‌یابد.»

    طالبیان با اشاره به اینکه موزه‌ها به صورت هیئت‌امنایی اداره می‌شوند، گفت: تخصیص درآمد موزه‌ها به خودشان می‌تواند منجر به مدیریت بهتر شده و موزه‌ها از این درآمد برای توسعه و پرداخت حقوق پرسنل خود استفاده کنند.

    بیشتر بخوانید:
    گردشگرها پشت در موزه‌های ایران می‌مانند/ قیمت بالای بلیت موزه بدون حداقل امکانات

    به گفته وی، تعداد محدودی از موزه‌های کشور در حدود 30 موزه، مانند تخت جمشید، حافظیه، سعدآباد و میدان نقش جهان دارای درآمد خوب هستند و باقی موزه‌ها باید برای اداره خود یارانه‌های دولتی دریافت کنند.

    طالبیان اظهار کرد: در سنوات قبل 20 تا 30 درصدی از مجموع درآمد سالیانه موزه‌های کشور که به خزانه عمومی دولت واریز می‌شد، دوباره به آن‌ها بازگردانده می‌شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی