عصر بازار

در گزارشی از سوی معاونت علمی ریاست‌جمهوری؛

درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام شد

عصر اعتبار- درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان در گزارش ارائه‌شده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به کمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در دویست و شصت‌وسومین جلسه کمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مأموریت‌ها و برنامه‌های پیش روی ستاد توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور رئیس این مرکز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و گزارش تهیه شده پیرامون الگوی پیشنهادی برای مأموریت‌های ستادهای توسعه فناوری ارائه شد.

    در این گزارش محورهایی همچون دستیابی به مرجعیت علمی و توسعه پژوهش‌های مرز دانش، ترویج و فرهنگ سازی علم و فناوری و نوآوری، تسهیل تبادلات و همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی، توسعه فناوری‌های راهبردی متناسب با نیازهای چالشی کشور از جمله مشکلات زیست‌محیطی، ایجاد صنایع دانش‌بنیان جدید و توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.

    در بخش دیگری از این گزارش با اشاره این موضوع که اطلس توانمندی تولیدات دانش‌بنیان تدوین شده، قابلیت احصاء ظرفیت‌های دانش‌بنیان به منظور تولید محصولات مبتنی بر این فناوری‌ها و امکان تطبیق مأموریت‌های ستادهای توسعه فناوری با راهبردهای کلان نقشه جامع علمی کشور به عنوان اصلی‌ترین کارکردهای این اطلس مورد اشاره قرار گرفت.

    در ادامه گزارش ارائه شده توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، درصد تخصیص اعتبارات به ستادهای توسعه فناوری از ابتدای سال 93 تا پایان سال 95 طی یک نمودار ارائه شد که بر این اساس 28 درصد از سهم اعتبارات به ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و 12 درصد از این اعتبارات نیز به ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات اختصاص داده شده است.

    در بخش پایانی این گزارش نیز با اشاره به این موضوع که بیشترین حجم حمایت از ستادهای توسعه فناوری کشور متعلق به دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها به میزان 43 درصد و شرکت‌ها و مؤسسات غیردولتی با 37 درصد بوده، این موضوع نیز مورد اشاره قرار گرفت که از فعالیت 3260 شرکت دانش‌بنیان ثبت شده تاکنون 40 هزار میلیارد تومان درآمد نصیب کشور شده است.

    به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پایان اعضای جلسه به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند که اهم آن شامل توجه به مدیریت اقتصاد و منابع انسانی، لزوم تدوین پیوست فرهنگی فعالیت‌های دانش‌بنیان، توسعه زیرساخت‌های مرتبط با فناوری‌های نوین و حمایت‌های هدفمند و برنامه‌محور به منظور هم‌افزایی راهبردهای پیش روی ستادهای فناوری‌های ملی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو