عصر بازار

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان مطرح کرد؛

اعلام حداقل و حداکثر حقوق بیمه شدگان صندوق روستاییان

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر ضمن اعلام حداقل و حداکثر حقوق درآمدی بازنشستگی در سال ۹۷ گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان از مطالبات ما در قالب اوراق مشارکت از سوی دولت پرداخت می شود.

اعلام حداقل و حداکثر حقوق بیمه شدگان صندوق روستاییان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمدرضا رستمی در مراسم امضای تفاهم نامه با اتحادیه زنبورداران گفت: فعالیت صندوق از سال 84 آغاز شده و روستاییان، عشایر و افراد ساکن در شهرهای زیر 20 هزار نفر را تحت پوشش دارد بطوریکه یک میلیون و 350 هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر هستند.

    وی با اشاره به اینکه صندوق روستاییان خدمات بلند مدتی مانند پرداخت مستمری از کارافتادگان، بازماندگان فوتی ها و بازنشستگان دارد، گفت: صندوق در بخش بیمه درمان فعالیت نمی کند و بیمه درمان روستاییان در قالب طرح تحول سلامت اجرا می شود.

    مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر تاکید کرد:پراکندگی جامعه هدف و دسترسی دشوار به آنها مانع توسعه فعالیت های صندوق شده است و در این راستا باید شناساندن خدمات صندوق به روستاییان و عشایر در نقاط دور افتاده با گستردگی بیشتری انجام شود.

    رستمی با اشاره به اینکه 43 هزار پرونده مستمری بگیر داریم، گفت:هنوز صندوق به بحث بازنشستگی وارد نشده است و اولین گروه بازنشستگان در سال 99 بازنشسته می شوند.

    وی گفت: در حال حاضر دو هزار کارگزاری و تعاونی های روستایی و عشایر و دهیاری ها ثبت نام از روستاییان و عشایر را انجام می دهند و متقاضیان می توانند برای اینکه تحت پوشش صندوق قرار بگیرند به این کارگزاری ها مراجعه کنند.

    مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه انعقاد تفاهم نامه با کمیته امداد و سازمان بهزیستی برای تحت پوشش قرار دادن مددجویان این نهادها از دیگر اقداماتی است که در صندوق انجام شده، افزود: 140 هزار مددجوی کمیته امداد با انعقاد تفاهم نامه ای در سال 86 تحت پوشش صندوق روستاییان قرار گرفتند که البته برای این پوشش به مشکلاتی برخوردیم که مدتی قبل بر اساس هماهنگی ها و رایزنی های انجام شده با این نهاد مجددا تفاهم نامه ای برای بیمه این افراد بسته شد و مشکلات قبلی حل شده است.

    به گفته وی، همچنین 52 هزار مددجوی بهزیستی نیز تحت پوشش ما هستند که چون بهزیستی زیرمجموعه وزارت رفاه است مشکلی برای بیمه آنها ایجاد نشد و از سویی دیگر دو ماه پیش نیز با اتحادیه قالیبافان تفاهم نامه ای منعقد شد و تاکنون 10 هزار قالیباف تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر قرار گرفتند.

    وی گفت: تفاوت صندوق بیمه روستاییان با سایر بیمه ها این است که 10 درصد سهم کارفرما را دولت پرداخت می کند و به همین دلیل نسبت به بیمه های دیگر امتیازی محسوب می شود.

    مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در مورد انعقاد تفاهم نامه با اتحادیه زنبورداران نیز اظهار داشت: این اتحادیه 78 هزار عضو دارد که بر اساس تفاهم نامه امضا شده در کیفیت بالا به آنها خدمات دهی خواهیم کرد.

    وی به سقف سطح درآمدی بیمه شدگان اشاره کرد و گفت: سقف 900 هزار تومان و کف 400 هزار تومان سطح درآمدی است که در سال 97 اجرایی می شود و سقف حق بیمه پرداختی 540 هزار تومان و کف آن نیز 240 هزار تومان در سال خواهد بود.

    به گفته مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر در سال 96 چهارصد و هشتاد هزار تومان و 540 هزار تومان کف و سقف پرداخت حق بیمه در سال است که سطح درآمدی نیز 350 هزار حداقل و 800 هزار تومان حداکثر در ماه مبلغی است که پرداخت می شود.

    رستمی به قوانین بازنشستگی بیمه شدگان تحت پوشش صندوق اشاره کرد و گفت: سن بازنشستگی با پرداخت 15 سال حداقل حق بیمه 65 سال است  در حالی که در بازنشستگی پیش از موعد با 70 سال سن و 10 سال سابقه می توانند بازنشسته شوند که در سال آینده بر اساس قانونی که ابلاغ شد با 11 سال سابقه و 69 سال سن بیمه شدگان می توانند در بازنشستگی پیش از موعد بیمه شوند.

    وی گفت: دستورالعمل بیمه زنبورداران به زودی به استان ها ابلاغ می شود و پس از آن این افراد با معرفی نامه از سوی اتحادیه می توانند به کارگزاری ها مراجعه و تحت پوشش قرار بگیرند.

    رستمی به طلب صندوق روستاییان از دولت اشاره کرد و گفت: سال گذشته میزان طلب ما 650 میلیارد تومان بود که تا آخر سال به هزار میلیارد تومان می رسد و قرار شده دولت 400 میلیارد تومان از بدهی های خود را در قالب اوراق به صندوق ارائه دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی