عصر بازار

رشد نفتی‌ها و کاهش خودرویی‌ها؛

بورس تهران بار دیگر کانال‌شکنی کرد

عصر اعتبار- در دومین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل بار دیگر وارد کانال ۹۷ هزار واحدی شد. امروز قیمت سهام فرآورده‌های نفتی افزایش و خودرویی‌ها با کاهش مواجه شدند.

بورس تهران بار دیگر کانال‌شکنی کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، امروز یکشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران 601 واحد رشد کرد و به رقم 97 هزار و 228 رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد 11 واحدی تا رقم 17 هزار و 410 بالا رفت.

    شاخص آزاد شناور در مدت معاملات امروز 628 واحد افزایش یافت و رقم 104 هزار و 789 را تجربه کرد. شاخص بازار اول و بازار دوم هر یک به ترتیب 582 و 466 واحد رشد کردند.

    فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، معدنی و صنعتی چادرملو هر یک به ترتیب با 146، 63 و 59 واحد تاثیر، بیشترین نقش افزایشی را در دماسنج بازار سرمایه داشت. در طرف مقابل سرمایه‌گذاری غدیر، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سایپا به ترتیب با 30، 18 و 18 واحد نقش کاهنده سعی کردند نماگر بازار سرمایه را به سمت پایین هدایت کنند.

    امروز در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای شاهد رشد یکدست قیمت سهم‌ها بودیم. تعدادی از نمادهای این گروه در روند افزایشی دماسنج بازار سرمایه تاثیر بسزایی داشتند. در این گروه بیش از 67 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 39 میلیارد و 600 میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

    در گروه فلزات اساسی اما روند قیمت سهم‌ها عمدتا کمتر از دو درصد به سمت بالا یا پایین بود. در این گروه 105 میلیون سهم به ارزش 31 میلیارد و 600 میلیون تومان دست به دست شد.

    در گروه خودرو و ساخت قطعات امروز عمدتا شاهد کاهش قیمت سهم‌ها بودیم. در این گروه 109 میلیون سهم به ارزش بیش از 14 میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. 

    بیشترین ارزش معامله در داد و ستدهای امروز مربوط به معدنی و صنعتی گل‌گهر بود که تنها در یک نوبت بیش از 150 میلیون سهم به ارزش 35 میلیارد و 700 میلیون تومان معامله شد. همچنین بیشترین حجم معامله مربوط به حق تقدم لیزینگ رایان سایپا با حجم 179 میلیون و 286 هزار سهم بود.

    ارزش معاملات بورس تهران به رقم 288 میلیارد و 838 میلیون تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 210 میلیون سهم و اوراق مالی در 69 هزار و 136 نوبت داد و ستد بود.

    آیفکس نیز با 0.9 واحد افت تا رقم 1086.3 افت کرد. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم 171 میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد 379 میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو